Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC90 I

Marcin, 6 lat temu
Silnik 2.4 D5 185KM 136kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 258 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo XC90 I 2.4 D5 185KM 136kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pancerna konstrukcja
Inne : Najwygodniejsze fotele
5,0
Całokształt
Najwygodniejsze siedzenia - po 6 godzinach ciągłej jazdy nie ma mowy o bólu pleców. Auto wygodne i trwałe. Spalanie i ceny części w normie (miałem wcześniej dwa Fordy - Volvo nie jest specjalnie droższe w utrzymaniu. Trudny dostęp do niektórych podzespołów zasłoniętych przez wał i przekładnię kątową. Ogólnie auto godne polecenia, zwłaszcza za bezawaryjność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Brak zastrzeżeń. Pancerna konstrukcja. Trzeba tylko pamiętać, że ktoś kto jeździ wyłącznie po mieście z czasem zapcha DPF. Jeśli jest sporo jeżdżenia po trasie - problem nie wystąpi.
5,0
Skrzynia biegów
Po przesiadce ze skrzyni manualnej do automatu trzeba się przyzwyczaić, bo niekoniecznie zmieni bieg wtedy kiedy sami zmienilibyśmy go manualnie. Wrażenia użytkowania bardzo dobre - szczególnie w mieście.
4,0
Układ jezdny
Jedna gwiazdka mniej za promień skrętu. Silnik ułożony poprzecznie, a przez to średnica zawracania tankowca. Plusem jest, że nie zamęczymy przegubów jak w autach z lepszym skrętem.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest wielki, okna ogromne. Ze względu na długość mogłyby pomóc czujniki z tyłu. Ogólnie brak zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Moje kolejne Volvo - ergonomia kokpitu idealna. Wszystko pod ręką. Dużo przycisków - i całe szczęście, bo wszystkie opcje są na wierzchu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mógłby się rozgrzewać szybciej, ale nie ma co narzekać - objętość do ogrzania jest na prawdę duża.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak zastrzeżeń. W wersji 5-cio osobowej każdy ma wystarczającą ilośc miejsca a do tego zostaje kolosalny bagażnik. Wiadomo, że SUV nie może się równać pod względem ilości miejsca z VAN-em, ale coś za coś.
5,0
Wyciszenie
Diesel - trochę słychać, ale odgłos 5-cio cylindrowego silnika jest bardzo przyjemny. Dlaczego w nowych wkładają już tylko 4 cylindry? Przeklęta ekologia!!!!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Golf 1.9 to to nie jest i trzeba się z tym liczyć. Jeśli kupujesz takie auto, musisz wiedzieć, że koszty utrzymania będą większe niż kompaktu - droższe opony, większe spalanie, droższe niektóre części.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest ok, ale mieszkamy w Polsce - to nie samochody są drogie, tylko my za mało zarabiamy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się przepalone żarówki w desce rozdzielczej. Rozszczelnił się wąż od wspomagania kierownicy. Na szczęście usunięcie usterek nie było zbyt kosztowne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez prawie 3 lata brak. Poprzedni właściciel zamęczył skrzynię biegów (jak stwierdził, z własnej winy - wymiana kaset elektrozaworów i regeneracja konwertera), ale po przejechaniu 70 tys. km od naprawy, nie ma najmniejszych problemów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo XC90 I 2.4 D5 185KM 136kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo XC90 I