Kupiłem ten samochód skuszony dobrymi opiniami, i zachwalaniem w necie że jest to świetny samochód rodzinny. Niestety spotkało mnie wielkie rozczarowanie. Mam 3 dzieci i nie sądziłem że w tak ogromnym samochodzie będzie problem z montażem 3 fotelików z tyłu, a jest. Nie da się tego zrobić poprawnie, sytuację ratuje 3-ci rząd siedzeń lub przesunięcie środkowego fotela drugiego rzędu max do przodu i wyjęcie podłokietnika tak aby foteliki weszły na zakładkę, generalnie nie za fajnie. Wykończenie wnętrza w miarę ok ale jak się przesiadło z 530d E61 czy x5 to szału nie ma. Silnik d5 jest ok skrzynia biegów TF-80SC zachowuje się co najwyżej poprawnie w E61 i mercedesie CLC jakie posiadam są znacznie lepsze. Jest to moje pierwsze volvo i chyba ostatnie sądziłem że można mieć auto klasy premium i trójkę dzieci, teraz już wiem że to niewykonalne. Podsumowując XC90 to taki Ford z lepszych materiałów, do klasy premium czyli Mercedesa ML, BMW X5, sporo mu brakuje, zwłaszcza w kulturze pracy jednostki napędowej i układu przeniesienia napędu ( jeździłem wszystkimi). Jako plus mogę podać najlepszy stosunek jakość do ceny suvy generalnie są drogie i moim zdaniem nie wartę tych cen. Bardzo duży bagażnik, bezawaryjność to chyba największy plus. Auto jest bardzo proste konstrukcyjnie więc nie ma się za bardzo co psuć, elektronika nie płata psikusów jak w BMW. Samochód można określić jako lepiej wykonany Ford z lepszych materiałów bez zbędnej elektroniki, sprawdzi się jako auto rodzinne dla max 4 osób, jest to klasa 1/2 premium, do prawdziwego premium mu trochę brakuje. Jako rodzinne auto dla 5 osób jest kiepski ford S-max jakiego miałem bije je na głowę we wszystkich kategoriach. Ja przy kolejnej zmianie wracam do Forda S-Max w maksymalnej wersji wyposażenia, jest on dla mnie o niebo lepszy od xc90 a kosztuje podomne pieniądze lub taniej.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik D5 jest ok brzmienie fajne natomiast ma on duży poziom wibracji na wolnych obrotach. Czuć lekkie drgania na kierownicy i fotelach, podcZas jazdy jest ok. Silnik płynnie rozwija moc nie czuć turbo dziury generalnie najlepszy element z układu napędowego
3,0
Skrzynia biegów
Zmienia biegi z ociąganiem ale bez szarpnięć generalnie jest wolna w działaniu, ale do spokojnej jazdy wystarcza.
4,0
Układ jezdny
Auto jak to suv jest miękkie ale prowadzi się w miarę pewnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu wielki plus wszystko widać szyby są duże widoczność do tyłu świetna nie ma się do czego przyczepić
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu jedyny minus za brak czujników parkowania z przodu (jest to rzadkość w xc90)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez większych zastrzeżeń działa poprawnie wielki plus za stosowanie webasta które jest w prawie wszystkich xc90
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca na przodzie jest wystarczająco natomiast 2 rząd opisałem już wcześniej
3,0
Wyciszenie
U konkurencji jest znacznie ciszej zwłaszcza w sytuacjach gdy silnik musi wejść na obroty wyprzedzanie itd. Przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością jest ok ale bez rewelacji konkurencja znacznie cichsza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części i robocizna znacznie tańsza niż w BMW czy Mercedesie tak jak pisałem jest to 1/2 premium co odzwierciedla się też w cenie części tu akurat + są tańsze a i mechaników ogarniających temat dobrze jest więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek cena jakość moim zdaniem ok, suvy generalnie są drogie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie jest lepiej niż w BMW (elektronika nie świruje), tu jest dobrze.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na szczęście nie miałem do tej pory ale i przebieg w moich rękach niewielki, więc się okaże.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW
[l/100km]