Inne
: Jest ogromny, dużo miejsca w środku, ma ciekawe rozwiązania, jest przystosowany do fotelików RWF, koszty eksploatacji niższe niż u konkurencji (Q7, GL czy Taureq)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: hamulec awaryjny wymaga regulacji linki lub szczęk, problem występujący w wielu autach, generalnie hamulce dostają w kość
5,0
Całokształt
Bardzo bezpieczne i ciekawe auto, prawdziwy SUV. Daje dużo przyjemności z jazdy dla naszej rodziny. Szkoda, że nie mamy wersji 7 osobowej ale na razie wystarcza. Bagażnik ogromny, dużo ciekawych rozwiązań.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zawsze go chciałem. Porządny D5 (jeden z ostatnich pięciocylindrowych), bardzo trwały. Pewnie reszta się posypie, a silnik wytrzyma 700tys km.
4,0
Skrzynia biegów
To jest słaby punkt, w moim jest juże nowsza i lepsza skrzynia, ale nie zmienia to faktu, że Volvo stosuje słabe japońskie skrzynie Aisin (jak do tego auta), zamiast np ZF takich jak w Lexusie. Trzeba trochę ich obronić bo przez to, że silnik jest poprzecznie i skrzynia musiała się zmieścić to w kabinie jest miejsca jak w busie.
4,0
Układ jezdny
Przyzwoity, dość komfortowy (daleko mu do hydropneumatyki Citroena ale nie oto tu chodzi), jednocześnie trochę sztywny. Jeździłem Infinity QX70S i czułem się w nic jak w sportowym aucie, sztywne zawieszenie i świetne czucie w kierownicy, ale na co dzień cieszę się z mojego XC90. Wyśmienity na długie trasy. Promień skrętu za duży.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest całkiem nieźle jak na tak duże auto. Wymaga wyczucia odległości, ale czujniki pomagają w parkowaniu. Sam założyłem kamerę cofania i jest dużo wygodniej i bezpieczniej bo i małe przeszkody za samochodem widać.
5,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Po chwili przyzwyczajenia wiesz gdzie co i jak. Szwedzi dobrze to przemyśleli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze chłodzi i grzeje. Mam tu jednak małą jakby uwagę do nawiewów. W górnej pozycji wieją za nisko i najczęściej niestety przynajmniej w moim przypadku przypadku po czole.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wzór. Z przodu i z tyłu dużo miejsca. Fotelik RWF zamontowany na ISOFIX z tyłu, a z przodu normalnie podrużuje pasażer.
4,0
Wyciszenie
Jest komfort, ale jak na klasę premium chciałbym trochę ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma się co spodziewać, że będzie to oszczędny silnik tak jak TDI, ale i tu najważniejsze. Samochód waży ponad 2,1t, powierzchnia czołowa jak szafy dwudrzwiowej, napęd 4x4 i do tego skrzynia automatyczna. Jest bardzo wrażliwy na opory powietrza i ukształtowanie terenu, oczywiście nie słabnie ale spalanie rośnie. Natomiast na równym terenie przy 90-100 licznikowe to komputer wskazuje 5,5l, a przy małym spadku to nawet 4,5. Wiadomo noga wtedy tylko muska pedał gazu i jedzie się na tzw oparach, ale można. Z drugiej strony jak przyciśniesz to idzie jak by ważył dużo mniej. Albo jak się chce przedmuchać DPF to też łyknie. Generalnie jestem zadowolony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma tańszego utrzymaniu SUVa w tej klasie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przydarzyła się awaria sterownika EGR-a. Poza tym spokój. Nawet DPF nie dokucza.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wystąpiły i oby tak było, ale daję cztery gwiazdki bo przy moim przebiegu pow 300tyskm to jest ryzyko awarii skrzyni automatycznej i maglownicy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW
[l/100km]