Dobry samochód dla ludzi ceniących przemyślane rozwiązania aczkolwiek nie pozbawiony wad jak zresztą wszystko z czym mamy doczynienia.Po trzech latach eksploatacji samochód nie posiada większych śladów zużycia, amortyzatory i zawieszenie w bardzo dobrym stanie, układ hamulcowy- wymienione tarcze po 120000km, klocki co 40000km, silnik bez zażutu oby tak dalej- warto wlewać dobrej jakości paliwo i nie oszczędzać na tym przy tej klasie samochodu.Jeżeli ludzie kupują takie samochody to powinni mieć fundusze i na lepsze paliwo i nawet jeżeli taki samochód spaliłby więcej paliwa to bez narzekania-przecież wygoda i luksus kosztować muszą:-)
Wrażenia
4,0
Silnik
163KM-zbyt mała moc przy wyprzedzaniu, poza tym kultura pracy więcej niż przyzwoita
4,0
Skrzynia biegów
automat-bez większych zastrzeżeń-bez odczucia szarpania.
4,0
Układ jezdny
dobrze trzyma się nawierzchni bez względu na to czy jest mokra czy sucha.
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra z przodu jak i przez tylną szybę, doskonała widoczność przez lusterka.
4,0
Ergonomia
przyzwoita
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo szybko się nagrzewa jak i chłodzi.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w mojej ocenie przestronnie i zarazem przytulnie.
4,0
Wyciszenie
przyzwoite, nie mam skali porównawczej z innymi samochodami tej klasy ale wcześniej jezdziłem Toyotą Avensis 1.8 benzyna i klasyfikuję wyciszenie na podobnym poziomie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
realne zyżycie w moim samochodzie to w trasie przy pełnym obciążeniy- 4osobowa rodzina + cały bagażnik walizek jazda nocą oraz w dzień, średnia z 1200km to 6,7litra/100km, w mieście przy ciężkiej nodze w zależności od natężenia długości pokonywanych odcinków od 8,5 - 10,5litra/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
nowe auto z dobrym wyposażeniem to koszt ok 240tys zł, trzyletnie to już zaledwie ok130-150tys zł
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeden raz odmówił posłuszeństwa- w trasie wyłączył silnik i niestety na lawecie transport do serwisu co gorsze w niedzielę, ale w poniedziałek rano zlokalizowano usterkę-jak się okazało brak przewodzenia napięcia w kostce umiejscowionej pod bagażnikiem z regóły wymieniają cały element z wiązką kabli i jest to koszt ok 2tys, ale serwisant wyczyścił kostkę zacisną luzne piny i kosztowało to 130zł plus test komputeroy 240zł, a wszystko to odbyło się poza miejscem zamieszkania-w serwisie w Olsztynie.Przy okazji polecam ten serwis Volvo w Olsztynie.