Zawieszenie
: Właściwości jezdne (tylko w wersji z samopoziomujące zawieszeniem)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Mega wygodne auto dla rodziny na długie trasy
Wrażenia
4,0
Silnik
Charakterystyka pracy bardziej jak V6 niż V8.
4,0
Skrzynia biegów
Kupując to auto słyszałem praktycznie same złe opinie. Jak na razie wszystko daje radę, japońska skrzynia do japońskiego silnika widać pasuje :-) Z trybu manualnego praktycznie nie korzystam
5,0
Układ jezdny
Jak na SUVa bajka. Wcześniej miałem XC 90 z silnikiem D5 i tam był lekki dramat z bujaniem. W V8 mam samopoziomujące zawieszenie (z tego co wiem była to opcja w najwyższych wersjach-moja to Ocean Race) i to robi robotę. Sunie jak osobówka a nie SUV
4,0
Karoseria
Jak na 13 latka wszystko ok.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupki A trochę słabo (za grube), reszta naprawdę ok
5,0
Ergonomia
Wszystko przemyślane jak na czas w którym auto zostało zaprojektowane
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje, szybko chłodzi. Jak ktoś lubi podgrzewane fotele to fajna opcja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno kierowca jak i pasażerowie podróżują bardzo komfortowo. Dużo miejsca na nogi(także z tyłu) Siedzenia z tyłu niezależnie od siebie regulowane w przód i w tył. Jedyny minus przy wersji 7 miejscowej to fakt że trzeci rząd na długie trasy raczej tylko dla dzieci
4,0
Wyciszenie
Dopiero przy 150-160 km/h zaczyna robić się głośno, co na auto o takie bryle uważam za bardzo dobry wynik
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Raczej słabo. Auto już przecież wiekowe kupiłem od faceta, który wszystko robił w ASO, więc i ja się tego trzymam :-) Serwis drogi, części drogie, bywają problemy z dostępnością. Tłumaczą to wiekiem samochodu i żadką wersją (obramówka do lusterka bocznego w kolorze nadwozia np. niedostępna)
3,0
Stosunek jakość/cena
W wersji D5 z bardzo podobnym przebiegiem naprawdę było słabo ze spasowaniem poszczególnych elementów. Wszystko skrzypiało i stukało. Tutaj praktycznie tylko podłokietnik wydaje jakieś dźwięki. Ogólnie w Volvo płaci się za markę, bezpieczeństwo i genialne, naprawdę genialne fotele. Z jakością wykończenia wnętrza bywa różnie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś tam czasem nie domaga. A to BLIS nie działa na deszczu, lusterko po wyłączeniu zapłonu zmienia położenie, ale generalnie myślę że można zrzucić to na karb wieku samochodu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tfu tfu póki co nic,ale długo szukałem tak zadbanego i serwisowanego egzemplarzu. Doradzałbym każdemu bo jak usłyszałem ASO "nie ma gorszego samochodu niż zaniedbane Volvo" :-) Coś w tym jest, bo użyrkowałem kiedyś zajechaną s60 (skarbonka bez dna). Warto szczegółowo sprawdzić skrzynię biegów, bo naprawa to 7000 PLN i w górę
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.4 315KM 232kW
[l/100km]