VOLVO XC90 to było moje marzenie od lat,to najpiękniejszy suv na rynku, ale to trzeszczące plastiki fatalnej jakości (tył), zawieszenie z papieru, śliska skóra foteli i pocące się na niej plecy, to ciągłe wizyty w servisie z pierdułami, a radość tylko z brzmienia silnika to za mało.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zasadniczo jest świetny,ładne brzmi, gra jak orkiestra ośmiu wspaniałych , i ciągnie odpowiednio , ale niestety tylko na obrotach , przy niskich jest różnie czasami rwie jak trzeba a czasami śpi i czekasz.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi poprawnie , ale tiptronik zupełnie nie wiem do czego służy w tym wykonaniu. redukcje następują tak wolno że ich praktyczne zastosowanie staje się niepraktyczne
2,0
Układ jezdny
Kupując ten samochód musisz liczyć się z tym że bywają na naszych drogach takie dziury których ten samochód nie jest w stanie wybrać i niestety zawieszenie dostaje jak bokser na ringu. Np w LEXUS RX zawieszenie wytrzymuje wszystko i długo, w volvo niestety servis już czeka na ciebie
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w suv ,jest dużo do ogarnięcia. Park tronik jest kiepski brak kamery cofania to poważny problem przy cofaniu tak dużym samochodem.
1,0
Ergonomia
To jakaś katastrofa!!! Nie wiem co za ludzie powtarzają przez lata bajki o cudownej ergonomii volvo.Np w tym wielkim samochodzie nie ma żadnego schowka w którym mieści się format kartki A4 tak popularny w biznesie. Chowając takie dokumenty do schowka musisz liczyć się z tym ze po wyjęciu będą w dokumentach dziury od zaczepów schowka. Takich nie przemyślanych rzeczy jest jeszcze parenaście.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie genialne !! mometalnie daje ciepło, klima do użytku tylko w manualnym ustawieniu inaczej wentylator ryczy jak w opętany. Tatalna kompromitacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dużo miejsca ,z tyłu w miarę, nie ma co narzekać.Masakra to sztywne tylne fotele bez możliwości ustawienia pochylenia i wystające zaczepu pasów bezpieczeństwa w które można się poprostu bardzo boleśnie uderzyć. Bagażnik bardzo duży
3,0
Wyciszenie
Przeciętne, jak na te pieniądze co kosztuje ten samochód to żenada
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tu mamy duży silnik więc ciężko jest z paliwem, 16litrów w mieście przy spokojnej jeździe trzeba liczyć, na trasie 13lit, można gaz wstawić ale butla wchodzi tylko małą 45lit więc sobie daleko nie zajedziesz , od stacji do stacji
2,0
Stosunek jakość/cena
Zakup tego samochodu za 320tyśzł to jakaś pomyłka, ale niektórych stać na takie pomyłki
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ten samochód ma zaprogramowany tryb drobnych usterek , które regularnie jak w zegarku kierują nas do kasy servisu.Lusterka, fotrl kierowcy, poziomowanie lamp, bateria od alarmu, lampki i tak farsa się sączy a ty tracisz czas i pieniądze,
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No i tu dochodzimy do sedna sprawy, Uszkodzeniu uległ zawór regulacji vanosa, zamówiłem , był nie drogi 500zł, samochód stracił moc i dziwnie chodził jakby brak jednego cylindra, po miesiącu odpowiedz z servisu- BRAK W MAGAZYNIE CZĘŚĆ NIE DOSTĘPNA. I ta właśnie wspaniałą wiadomość doprowadziła mnie do szału, po czym wróciłem ponownie do LEXUSA RX poraz trzeci i mam święty spokuj
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 4.4 315KM 232kW
[l/100km]