Karoseria
: Bardzo ładna linia szczególnie na dużych felgach.
4,0
Całokształt
Solidne , prposte ergonomiczne auto tylko nie z tym silnikiem z uwagi na sumienie ekologiczne i litość dla planety oraz /lub chęć czerpania radości z jazdy trzeba się decydować na diesla albo na 4.4 benz - to zależy od priorytetów niestety dla dislofobów nie ma wielu alternatyw.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik cichy na niskich obrotach na wyższych niestety bez przyjemnych dzwięków -jest to raczej kosiarka. Najbradziej rozczarowuje brak osiągow prz dużym spalaniu i relatwnie nie małej mocy. Auto do wożenia dzieci do przedszkola - tylko kto kupuje opiekunce SUVa:) Dla właściciela tylko 300 konne 4.4.
3,0
Skrzynia biegów
Moja niestey szarpie po wejsiu na większe obroty i odpuszczeniu gazu - a jest to częsty ( i konieczny ) manewr w mieście. Sterowanie manulane działa z takim opóżnieniem ze praktycznie nie istnieje. W użytkowaniu na niskich obrotach działa bardzo miękko.
4,0
Układ jezdny
Nie najgorzej ale w porówaniu konkurencji :) - nowe BMW x6 oraz m5 uczą jak można to zrobić lepiej - za dwa razy większą kasę więc można przyjąć ze sie nie liczy.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi sie wysoko i widzi co trzeba do przodu i na boki - do tyłu sprawę załatwia asystent parkowania
5,0
Ergonomia
Szwedzi przemyśleli sprawe i zrobili auto - intuicyjne - bez polotu ale bardzo przyjazne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko chłodzi i mocno grzeje jak trzeba. System oznaczania szybkości dmuchawy przez diody powoduje ze w słoneczny dzień masz ochotę popełnić sepuku - ja osłaniam wskażnik ręką - ale to byłby ubaw dla kierowcy 10 letniej astry z dużymi, wyraźnymi oznaczeniami biegu dmuchawy - :)( jakby widział) - na szczęście sidzi trochę niżej a to Szwedzi wzieli pod uwagę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód super -po prostu jest miejcce - tył zależy kto siedzi z przodu - długośc kończyn matters! Trzeci rząd siedzeń to fikcja - dzieci - małe i tyle. Chyba że podwieść dorosłego na któtko ale najpierw musi podpisać że nie będzie Cie skarżył.
4,0
Wyciszenie
Silnik dobrze wyciszony - ( na szczęście bo raczej wyje ). Trzaski z okolic drzwi i tunelu środkowego wyciszyć da się jedynie watą w uszach :)
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Barzdo żle nie z uwagi na wartość spalania bo niech pali ile chce na cześc i chwałe wytycznych Księgowej - ale z powodu na stosunku osiągów do konsumpcji - 10 sek /sto w relacji 17 /sto to jest coś trudnego od przebaczenia w dzisiejszych czasach - (efektywne konstrukcje typu 15 / sto przy 7,5 do sety przy tej samej lub ciut wiekszej masie).
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie dobre auto ze złym silnikiem cena nie jest jakoąś odjechana a jakość raczej OK.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się złego nie dzieje. Zobaczym.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 243KM 179kW
[l/100km]