Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC90 I

Garland, 2 lata temu
Silnik 2.9 T 272KM 200kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 275 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo XC90 I 2.9 T 272KM 200kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
2,79
35% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wszystko zdrowiutkie w 19 letnim aucie. FSO w tym wieku trzymało się tylko na konserwacji.
Inne : Klima i wentylacja zasługują na dodatkowy wpis
Układ hamulcowy : Wydajny. To czuć. Nawet na standardowych tarczach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Można wybrać każdą pozycje. Ale z uwagi na remot skrzyni, przekładni kątowej, haldexu niech zostanie przeniesienie napędu jako największa bolączka.
Silnik : Silnik, którego nikt nie ogarnia, stale cieknie i wymaga nieustannej uwagi, mimo, że jakieś osiągi ma
3,0
Całokształt
Nie wiem, czy go badziej kocham, czy nienawidzę... Chyba nienawidzę, bo usterek w rok znów zebrało się na jakieś 10 tysi. I tak rok w rok - na same naprawy trzeba tysiąc miesięcznie liczyć. Tu zasada nieoszędzania na częściach się nie sprawdza. Cokolwiek się nie wsadzi, zaraz jest znów do wymiany (zawieszenie, amortyzatory, klocki, tarcze)
Wrażenia
3,0
Silnik
Ile się oleju wleje, tyle się wyleje. Nie ma speca, który to uszczelni. Uszczelka pod głowicą, spływy w końcu coś na dole zaczęło klekotać. Nie znalazłem mechanika, który podjąłby się choć diagnozy - wymienić. Wymieniłem. Znów się leje. Mam dość.
1,0
Skrzynia biegów
Remont skrzyni - 9 tys. Mimo tego błędy regularnie. Za każdym razem jedna rada - wymienić olej. Hamowanie na jedynce - błąd na następne 50 km pewny. Stała delikatna jazda na 4. biegu - pewny błąd aż do kolejnego uruchomienia. I tak wkoło.
2,0
Układ jezdny
Nie ma rewelacji, zwłaszcz jeśli idzie o trwałość. Za ciężkie auto na za delikatnych podzespołach.
5,0
Karoseria
Czołg. 19 lat i ani śladu korozji. Nigdzie. Jadyny powód dlaczego jeszcze utrzymuję to auto
Komfort
3,0
Widoczność
Po dodaniu tylnej kamery da się manewrować. Słupki A zasłaniają tak dużo, że na przejściach trzeba wyglądać, żeby nikogo nie rozjechać.
4,0
Ergonomia
W zasadzie brak zastrzeżeń. Poza jakimiś pojedynczymi niedociągnięciami (włączanie nawiewu na tylnych siedzeniach) nie można się czepiać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacyjnie. W poprzednich autach tryb Auto po prostu się nie sprawdzał. Tu po włączeniu można nic nie przestawiać pzez cały rok. Dla mnie ideał, ale nie mam dużego porównania (poprzednio Subaru).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Można poaranżować, bo każdy fotel przesuwany osobno, ale nie oszukjmy się - w trzecim rzędzie zmieszczą się tylko dzieci.
3,0
Wyciszenie
Tu można coś by było ulepszyć. Mimo, że nadkola wyłożone czymś tłumiącym dźwięk, to coś mi rzęzi. Pewnie wydech, bo cała reszta już wymieniona...
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie istnieje (ekonomiczność znaczy ani łatwość utrzymania). Ciągle coś trzeba naprawić. Mówią mi - pewnie dużo pali - odpowiadam - biorąc pod uwagę inne kaszty to spalanie jest praktycznie pomijalne w ogólnym rozrachunku.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jest komfort i są koszty. Te drugie przewyższają te pierwsze.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sypie się wszystko - otwieranie tylnych drzwi od środka, otwieranie/ zamykanie schowków, reszta chyba w drugiej kolumnie...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Remont skrzyni, wymiana silnika, przelutowane wszystkie komputery i radio (z pięć chyba). Haldex naprawiany 5 razy - pompa, komputer, uszczelka, znowu pompa, Z obu silkików olej po prostu wycieka.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.9 T 272KM 200kW [l/100km]

Średnie zużycie
18,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
18,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
16,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC90 I