w sumie nie wiem do czego może służyć ten samochód w tej wersji silnikowej. silnik zachęca do szybkiej jazdy (272KM) krętymi drogami ale zawieszenie skutecznie zapał studzi. w terenie z drogi szutrowej też raczej nie należy zjeżdzać. wiem że dużo zależy od opon ale w takim razie dlaczego można było kupić tylko niskoprofilowe 18"... takie auto do lansu raczej bo żadnej innej funkcji dla niego nie widzę
Wrażenia
3,0
Silnik
2.9T bardzo dynamiczny silnik, dobra kultura pracy. Paliwożerny, ale wiadomo - 'turbo żyje, turbo pije'
3,0
Skrzynia biegów
4 biegi? jakaś prehistoria hyba. dobrze ze chociaż zmiany biegów przebiegają bez szarpania.
3,0
Układ jezdny
taki kartofel trochę. ani dobry na asfalcie, ani dobry w terenie. na szosie wychyla się i buja w zakrętach, w terenie sobie nie radzi (wiem wiem nie takie opony, ale forester tez na szosowych gumach zajedzie dalej). ogólnie dużo gorszy na szosie od X5 czy ML, a dużo dużo gorszy w terenie od land cruisera czy patrola (nie wspominając o discovery). reasumując takie auto raczej do filharmonii i na drogi szutrowe.
Komfort
3,0
Widoczność
przednie słupki skutecznie zasłaniają pieszych przy skrętach.
3,0
Ergonomia
tu nie mam się do czego przyczepić :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa wydajnie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu dużo miejsca dla bardzo wysokich, z tyłu kiepściutko - dla dzieci raczej
3,0
Wyciszenie
do 3,5 tys. obrotów cicho, pozniej dość głośno a i dźwięk silnika nie powala na kolana (jednak V6 brzmi dużo przyjemniej)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
pali dużo bo musi
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
też nic
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.9 T 272KM 200kW
[l/100km]