Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC70 II Kombi

re, 4 lata temu
Silnik 2.4 D5 215KM 158kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo XC70 II Kombi 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Permamentny kawał trwałego, bezpiecznego i komfortowego auta! Trwałość po przejechaniu 180tys "ciężką nogą" jest taka, że po oddaniu go do gruntownego czyszczenia można by uważać, że nie przejechał 100 tys. Oprócz spalonego sprzęgła przy 60 tys (ale to chyba na własne życzenie...) i 3 wymienionych żarówek ksenon nie przypominam sobie kłopotów technicznych. Auta nigdy nie sprzedam. Zostaje dla dorastających dzieciaków.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie jest to jeszcze V6, ale rzędowe 5 już ładnie gada, a na obroty do prawie 5tys też dojdzie. Dobrze ciągnie z dołu, co ma znaczenie w terenie.
4,0
Skrzynia biegów
Jak na manual jest precyzyjny i twardy, więc nie ma pomyłek. Szkoda, że nie w 2012 nie było sensownego automatu. Można by się doczepić do krótkich przełożeń (przy max prędkości jest 4 tys obrotów, ale to przecież auto w teren)
5,0
Układ jezdny
To moje pierwsze auto awd, już nie kupie innego... ślisko, teren - bez znaczenia: idzie jak czołg. Nierówności są na naszych drogach coraz rzadsze, a może przestałem się nimi przejmować? Mógłby być full pneumatyczny, ale takie zawieszenie to dodatkowe 20-30 tys (i tak nie było go wtedy w opcji). Bez zastrzeżeń.
5,0
Karoseria
Twardy (miałem jedno spotkanie z wieswagenem, które się dla paska słabo skończyło, ale nie z mojej winy, więc nie będę żałował tej kupy plastiku, choć wygląd był żałosny). Pakowność jest taka, że przed wyjazdem na wakacje odpowiedź na każde pytanie "czy bierzemy ze sobą" odpowiedź brzmi "tak". dodatkowa przestrzeń pod podłogą też jest super.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie przyciemniam szyb, Duże powierzchnie szyb, też duża szyba w tylnej klapie to wszystko co powoduje, że tu nie można złego słowa powiedzieć.
5,0
Ergonomia
Na dzisiejsze czasy konsola jest trochę archaiczna, a liczniki analogowe nie są topowy osiągnięciem, ale możliwość "wbicia" numery tel z klawiatury bez szukania opcji, kręcenia pokrętłami i korzystania z innych pseudo udogodnień jest dla mnie super. Reszta? cóż szmerki bajerki nie są mi potrzebne. Premium sound gra jak trzeba, polecam go uzupełnić o jakąś skrzynię z bassem i jest lepiej niż bardzo dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest lepiej niż dobrze.
4,0
Wyciszenie
Ze wzdlędu na krótkie przełożenia skrzyni powyżej 170 przestaje być cicho, ale to nie jest auto na autostrady.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
słyszałem, że części nie są tanie, ale serwisuje auto (przegląd i wymiana oleju co 10 tys) i nie miałem okazji doświadczyć kosztów napraw. Serwisuje poza ASO, u kogoś sprawdzonego, więc hamulce, filtry itp nie kosztują dużo.
5,0
Stosunek jakość/cena
W zakupie 190 tys, po osmiu latach wartość ok 40-50% zakupu, Zadowolenie z zakupu, do dzisiaj, 100%
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak takich doświadczeń
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
spalone sprzęgło, ale to na własne życzenie ;)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 215KM 158kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC70 II Kombi