No cóż wybór wydał mi się optymalny.XC70 w wersji Summum z wyposażeniem dodatkowym spełnia w pełni moje oczekiwania. Nie ma samochodów idealnych i jest kilka rzeczy które bym zmienił , sczególnie automat któremu brakuje wigoru.Dziś kupił bym T6. Rozpatrywałem jeszcze Outbacka 3.0 H6 ale odpadł w przedbiegach bo jakość wykończenia w środku w aucie za ponad 200 tys to jakiś żart czyli-tandeta po amerykańsku. Ale europa dla tej marki to nie rynek docelowy. Za tą samą cenę kupiłem swietnie wyposażone XC 70. A6 Allroad i BMW 5 xdrive nie są warte tych pieniedzy które trzeba za nie zapłacić, więc wybór uważam za optymalny. Auto jest wygodne ciche i bezpieczne - takiego szukałem. Wnętrze klasa w sama w sobie. Auto ma wszystko co potrzeba.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wysoka kultura pracy, jest cichy co bardzo mnie zaskoczyło i ładnie brzmi. Jest ekonomiczny, na trasie ponad 1000km przy autostradowej jeździe rzędu 150/160 spalił niewiele ponad 7l/100km.Silnik oceniam na 4,5.
3,0
Skrzynia biegów
No niestety o skrzyni nie mogę powiedzieć tego samego czego o silniku. Automat jest \"ospały\", wolno zmienia biegi zarówno w dół jak i do góry. Zbyt długo się zastanawia, drażni to szczególnie przy gwałtownym wyprzedzaniu i bardzo dławi te 215 koników. W trybie sport bardzo nerwowa. Generalnie nie przypadnie do gustu \"scigantom\"
3,0
Układ jezdny
Generalnie bez zarzutu, przewidywalny układ jezdny w sam raz na polskie dziurawe drogi, jeśli chodzi o napęd to czekam na ciężką zimę i wówczas się przekonam. Zawieszenie jest dobrane optymalnie jak na charakter tego auta, nie jest twardy jak deska ale też nie jest miękki jak pływająca balia. Tak jak napisałem przewidywalny- bardzo.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu, z widocznością nie ma problemu. A jak ktoś ma problem z parkowaniem to są jeszcze czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
4,0
Ergonomia
Ergonomia, hm no cóż nie jest źle ale jeśli chodzi o ilość miejsca w kabinie \"szału nie ma\" przy moim wzroście 195cm z przodu przy bardzo długiej jeździe kolano opiera się o środkowy panel, ale u konkurencji podobnie jedynie Outback rozpieszcza bardziej. Z tyłu za mną osoba o moim wzroście będzie miała problem z kolanami. Duży bagażnik ze schowkami i podwójną podłogą. Kratka bezpieczeństwa między bagażnikiem a tylnymi fotelami bardzo fajny patent.Otwieranie i zamykanie klapy automatycznie ale inni też to mają.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu, bardzo wydajne z automatycznym czujnikiem przepływu powietrza i wilgotności - to działa, podgrzewane siedzenia z regulacją - przyda się szczególnie zimą po nartach jak trzeba posadzić tyłek na zimnej skórze.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Czytaj ergonomia.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe, naprawdę bardzo cicho w środku. Człowiek odpoczywa, żadnych stuków, pisków. Cisza nawet przy wysokich prędkościach. Mam wrażenie, że u konkurencji z tym ciutkę słabiej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Czytaj silnik. O reszcie trudno mi pisać bo auto jest nowe i zrobiłem nim dopiero 10 tys km. Przegląd na 30, ale olej wymienie za 5 więc wówczas bedę coś wiedział.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tani nie jest ale konkurencja jest droższa i naprawdę nie oferuje wiele więcej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 215KM 158kW
[l/100km]