Silnik
: To nie jest typowe auto i nie każdemu się spodoba. Jesteś spokojny i dyskretny, lubisz komfort i dbasz o bezpieczeństwo to ci spasuje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Zawieszenie
5,0
Całokształt
To auto ma styl, z zewnątrz nie krzyczy "patrzcie jaki jestem super", ale kto się zna ten wie z czym ma do czynienia. W skrócie to wszechstronna bardzo masywna limuzyna, nadaje się do błota i do opery. I to nieodparte poczucie bezpieczeństwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam go podciągniętego fabrycznie do 205 km i wystarczy. Jest elastyczny, pięknie brzmi, jedyny mankament to jak go mocno depnę bywa głośny.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest mistrzem prędkości, ale nic jej nie mogę zarzucić - porostu dobra robota i w tym modelu wreszcie się nie psuje
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze (dużo lepiej niż xc60 i xc90) po utwardzeniu zawieszenia można nawet ciut poszaleć na krętej drodze. Nie zmienia to faktu, że to auto do dostojnej jazdy anie do szaleństw
Komfort
5,0
Widoczność
Bez problemowo - z tyłu nie są nawet potrzebne czujniki bo szyba jest prawie w jednej linii ze zderzakiem.
5,0
Ergonomia
zawsze mylę przyciski otwierania tylnych szyb z przednimi poza tym ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wprawdzie tylko 180 cm, ale jest w porządku z tyłu też nigdy nie narzekał
3,0
Wyciszenie
Czasem przy gwałtownym przyspieszeniu bywa głośno, ale dźwięk silnika (5 cylindrów) jak z v6
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie miasto 9- 11 litrów, poza miastem - 6 litrów, autostrada ok. 130 km ok. 8 -9 litrów. Jak na dwie tony i 4x4 jest dobrze. Części są dość drogie, ale na szczęście niewiele ich potrzebowałem
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto z najmocniejszym dieslem D5, automatem, napędem 4x4 w wersji sumum plus parę innych dodatków = 300.0000 zł. Drogo, ale po czasie o cenie się zapomina a auto z każdym kilometrem pięknie odpracowuje to co kosztuje
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych rzeczy : przetarty kabelek elektryczny idący do drzwi (200 zł) padł jeden czujnik parkowania (350 zł), zacinała się klameczka bagażnika (elektryczny)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniona przepustnica 1200 zł, jeden amortyzator four - c 2800 zł, chodniczka oleju 1200 zł, na prawie 300 tyś przebiegu. Bardzo dbam o turbo i jeszcze nic z nim nie robiłem ! Odpukać
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW
[l/100km]