Silnik
: Spalanie jak na tę masę. Oszczędny silnik mimo pojemności.
5,0
Całokształt
Jak na 240kkm auto spisuje się świetnie. Duże możliwości funkcjonalne auta min. hak na 2100kg, wyższy prześwit pozwala uciec z asfaltu. Brak osłony aluminiowej silnika - należy uważać na sprężarkę klimy bo łatwo o uszkodzenie jej np. kamieniem.
Wrażenia
4,0
Silnik
163 konie, trochę mało jak na tak ciężkie auto. Pakiet Polestar poprawia osiągi( 215KM i 420Nm). Zimy silnik trochę głośny.
4,0
Skrzynia biegów
Po mieście trzeba się nawachlować, automat byłby lepszy. Na trasie OK.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się świetnie. Środek ciężkości jest wyżej niż w zwykłej V70 i niestety szybkie pokonywanie zakrętów i robi się nerwowo.
Bardzo duże znaczenie mają opony. Do auta otrzymałem opony Pirelli Scorpion Verde AllSeason - ogólnie porażka, auto się uślizguje. W tej chwili mam już na autku zimowe Continentale.
Komfort
4,0
Widoczność
OK, czujniki parkowania pomagają "wcisnąć się" w krótkie miejsce. Pochylane lusterka w trakcie cofania pomagają uniknąć spotkania z krawężnikiem.
4,0
Ergonomia
Ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dodatkowa elektryczna nagrzewnica jest atutem. Polecam również elektrycznie podgrzewana przednią szybę. Niestety dostępna od 2013 roku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mogło być lepiej ale ten segment Volvo już tak ma.
5,0
Wyciszenie
Auto jest ciche. Duże lusterka zewnętrzne robią dużo hałasu przy prędkościach 80km/h i wyżej oraz dudnią przy otwartych oknach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wybór należy do użytkownika. Serwisować albo jeździć do momentu jak coś odpadnie - tylko potem lament, że jeszcze trzeba tysiąc innych uszkodzonych części wymienić i jest drogo. Pan Mietek z meslem pewnie i wymieni olej i zrobi taniej, pytanie czy lepiej. W serwisie wymiana oleju i wszystkich filtrów koszt 1600PLN następna wymiana za rok lub za 30kkm. Na zwykłym oleju tylko 15kkm. W ramach przeglądu aktualizacja softu. Ja serwisuję w Volvo Nova Łódź. To drugie auto serwisowane w VN i zdecydowanie polecam to ASO. Opony też większy wydatek (Zimowe Continentale Conticross Winter - 3200PLN, niestety masa pojazdu oraz rozmiar felg robi swoje 235x55x18 101V. Na stacji też duży zbiornik to duży wydatek, na szczęście przyzwoite spalanie powoduje, że wizyty na stacji są rzadsze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Klasa premium, koszt porównywalny z innymi autami w tym segmencie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cieknąca chłodnica - rozszczelniła się na tzw. szyciu. Wymiana na nową rozwiązała problem. Koszt oryginału okazjonalnie 650zł (w serwisie razem z płynem 2200PLN) W zamiennikach problem z przyłączami- wychodzi trochę przeróbek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak (240000)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D3 163KM 120kW
[l/100km]