Przeniesienie napędu
: Wymiana tylnego mostu przy 110 000 km
Układ elektryczny
: Czujnik zamknięcia maski
4,0
Całokształt
Bardzo komfortowe auto w trasę. Przyjemna jazda i przyspieszenie, bez efektu wiru w baku :-).
Wrażenia
5,0
Silnik
Przez 7 lat eksploatacji nic się nie wydarzyło. Prawdziwy 6 cylindrowiec bez wyżyłowania pięknie ciągnie.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń, choć w niektórych sytuacjach jak wyprzedzanie, korzystałem z trybu ręcznego.
4,0
Układ jezdny
Dobry kompromis między komfortem a trzymaniem. Również stosunkowo trwały jak na polskie realia. (1 naprawa)
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobry, oczywiście jak ktoś lubi siedzieć wyżej. Bardzo dobra widoczność do tyłu! Rewelacyjne lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Szwedzki styl, bardzo oszczędny i łatwy do nauczenia się. Wszystko na miejscu. Dobrze dobrane przyciski lub pokrętła.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, no może poza nawiewem na przednią szybę: centralnie zlokalizowany nie działa byt szybko gdy trzeba osuszyć szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze, zarówno z przodu jak i z tyłu no i bardzo pakowny bagażnik plus mnóstwo schowków w bagażniku.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cichy silnik a przez to i samochód. Nie ma porównania do diesli. Przy prędkościach autostradowych można słuchać muzyki i rozmawiać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwisy autoryzowane są drogie. Ale jest wybór innych z możliwością znalezienia części po sensownych cenach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Oczywiście pojawia się pytanie ile płaci się za markę, ale wynik jest na +. Jedynie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik zamknięcia maski rozłożył autoryzowany serwis. Mimo naprawy za 1100 zł nie było efektów. Nieautoryzowani rozwiązali problem od ręki za 150 zł. Poza tym ciekawostka w postaci zamarzających zamków drzwi. Ale bez dużych problemów
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu pojawia się porażka napędu 4x4 w volvo, czyli uszkodzenie tylnego mostu w efekcie źle serwisowanego wału. U mnie przy przebiegu 110 000 była konieczna wymiana. Autoryzowany serwis wyparł się, a diagnozowana część tajemniczo zginęła bez możliwości prawnego dochodzenia racji. W przypadku poprawnego serwisowania nie stanowi to problemu...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.2 238KM 175kW
[l/100km]