Silnik
: To jest auto idealne, oczywiście dla tych, którzy wiedzą czego po nim się spodziewać.
5,0
Całokształt
Ówczesny szwedzki styl, to trochę jak ociosany granit: toporny, trochę staromodny, dla niektórych wiejący nudą, ale jednak twardy i konkretny. Takie jest to Volvo. Twarde i konkretne, jak potrzeba to nieustępliwe i piekielnie szybkie (jak na swoje gabaryty).
Wrażenia
5,0
Silnik
Przy normalnej jeździe prawie w ogóle go nie słychać, ale jak się wkręci na obroty, to sprawia wrażenie jakby startował wahadłowiec i osiągał pierwszą prędkość kosmiczną. Jeśli chcesz to jest bardzo spokojny, niesłyszalny, ale jeśli potrzebujesz, to masz odgłosy prosto z wyścigówki.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra w normalniej jeździe, płynnie przełącza biegi, przy spokojnej jeździe nawet czasem wchodzi na zbyt wysokie obroty, z kolei przy kickdownie trochę za długo się "zbiera", ale od tego jest tryb sport lub manual.
4,0
Układ jezdny
Tryb Comfort: ciut za mało komfortowy na wiejskich dziurach, no ale nie jest to Rolls Royce.
Tryb Sport i Advanced: różnica między nimi jest za mała, Advanced powinien jeszcze bardziej usztywniać zawiszenie.
To jest wielkie, wysoko zawieszone auto, szybkie pokonywanie zakrętów to nie jest jego specjalność, ale zawieszenie jest jakąś formą kompromisu między wygodą, a sportowym charakterem.
5,0
Karoseria
Nie wiem co miałbym tu napisać :) Karoseria jak karoseria, jest.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Na uwagę zasługują także olbrzymie lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
jeśli chodzi o multimedia, systemy itp. to jest temat taki dość newralgiczny. W Skodach i VW wchodzisz, siadasz i wszystko wiesz w zasadzie od razu. Tutaj trzeba się zapoznać, oswoić, a dopiero potem przyzwyczaić. Szwedzi mieli nieco inny pomysł na korzystanie z audio, radia, nawigacji niż np. Niemcy i działa to całkiem dobrze, ale trzeba chwilę poświęcić na ogarnięcie szczegółów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
B. dobrze, choć wentylacja w słupkach B dla pasażerów z tyłu mogłaby jednak mocniej działać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trudno porównywać co do centymetra z Superbami, Passatami czy A6. Miejsca jest bardzo dużo, wystarczy dla 4 osobowej rodziny i jeszcze sporo zostanie.
5,0
Wyciszenie
Porównując do aut typu Mondeo, Passat, Superb, Octavia, Mazda 6 - nie ma porównania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Siłowniki bagażnika do wymiany - koszt siłowników 260 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 T6 304KM 224kW
[l/100km]