Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC70 II Kombi

Piotr, 6 lat temu
Silnik 3.0 T6 304KM 224kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC70 II Kombi 3.0 T6 304KM 224kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pozycja za kierownicą - spodziewałem się pozycji za kierownicą jak w terenówce, a jest znacznie niższa i bardzo komfortowa.
5,0
Całokształt
Auto od lat mi się podobało z wyglądu ale nigdy nim nie jeździłem. Przesiadłem się z mniejszych modeli Volvo, wcześniej jeżdziłem Passatami, Octavią ale jakiekolwiek porównania nie maja sensu. XC70 to odrębna kategoria - wyposażenie, jakość materiałów, precyzja wykonania, komfort jazdy i ergonomia, dynamika i kultura pracy silnika i skrzyni biegów,przestrzeń w środku, pozycja za kierownicą... i wiele innych cech, które sprawiają, że jak raz wsiądziesz do tego auta, nie zechcesz innego.
Wrażenia
5,0
Silnik
6 cylindrów, szmer pod maska i lekki pomruk gdy chcesz pojechać szybciej - muzyka dla uszu
5,0
Skrzynia biegów
Nie jest to demon szybkości ale i auto nie ma zacięcia sportowego, generalnie zmiana biegów jest niemal nieodczuwalna. Jedyny moment, w którym czuć, że skrzynia zaspała to dodanie gazu po mocniejszym przyhamowaniu. Zdarza się, że skrzynka zrzuci jeden bieg za daleko i gdy chcesz przyspieszyć lekko szarpnie. Mam dwa mniejsze Volvo z automatami (ON i Pb) i oba miały tą sama manierę. Poza tym drobiazgiem skrzynia pracuje aksamitnie.
4,0
Układ jezdny
Po równej drodze auto płynie. Na wybojach jest nieco zbyt sztywne. Mój egzemplarz stoi na 18 calowych obręczach i myślę, że 17 cali rozwiązałoby sprawę drobnych nierówności (studzienek, progów itp). Ogólnie nie ma rozczarowania choć spodziewałem się nieco więcej.
4,0
Karoseria
Ładna, zdrowa, ponadczasowa. auto ma 7 lat i śladów korozji, zadrapań itp. Blachy są nieco grubsze i sztywniejsze niż np. w V50. Elementy plastikowe mają tendencję do odklejania się, chyba lepiej byłoby gdyby były na jakieś plastikowe klipsy wpinane w nadwozie.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka mają duży martwy kąt i bez BLIS byłoby ciężko w mieście. Masywny słupek przedni też troszkę zasłania ale przy tym gabarycie auta jest dobrze. Wyższa pozycja za kierownica jest miła i troszkę poprawia widoczność.
5,0
Ergonomia
Style szwedzki - mało guziczków, wszystko uporządkowane i zawsze pod ręką. Ustawienie pozycji za kierownicą zarówno dla niskiej jak i wysokiej osoby nie jest trudne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Systemy działają, fajna funkcja automatycznej poprawy jakości powietrza. Jedynym mankamentem jest wentylator kabiny, który w wielu egzemplarzach przy niskich temperaturach wydaje nieprzyjemne dzwięki. Spotkałem się z tym już w V40 ale w xc70 próba wymiany tego wentylatora to kwestia rozebrania połowy auta i zakupu specjalnego klucza do demontażu. Mozna oczywiście oczywiście podkręcic audio, które gra fenomenalnie :-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Więcej niż wystarczająco dużo miejsca. Kazdy bez problemu znajdzie swoja pozycję za kółkiem i na tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
W środku jest cichutko, silnik benzynowy tylko lekko szumi pod maską. Mały minus za lekkie trzaski plastików w bagażniku (nie mam rolety), jest zima więc to może byc typowe. Latem plastiki powinny byc cichutko.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo rozsądne, wiele części zamiennych pasuje od Forda (ta sama płyta podłogowa co S-Max, Galaxy). Oryginalne części lepiej zamawiać w sklepie internetowym w USA niż w serwisie w Polsce - ceny polskich serwisów są kompletnie absurdalne. Przykład : nowa roleta bagażnika (produkowana w Polsce) z przesyłka z USA 800zl , cena w serwisie w Warszawie 1400 zł. Ktoś upadł na głowę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Oceniam auto używane ale zarówno ceny nowych jak i używanych egzemplarzy są wysokie nawet biorąc pod uwagę wszystkie zalety auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto mam zbyt krótko aby to ocenić - nic jeszcze się nie popsuło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie mam i oby się nie przytrafiły

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 T6 304KM 224kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC70 II Kombi