Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC70 II Kombi

sadelko, 9 lat temu
Silnik 3.0 T6 304KM 224kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 73 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC70 II Kombi 3.0 T6 304KM 224kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik naprawdę bardzo zaskakuje. Duży plus.
5,0
Całokształt
Samochód napewno specyficzny, nie każdemu się bedzie podobał, rzecz gustu. Długo się zastanawiałem nad nim, ale decyzji nie żałuję. Na minus tylko cena. Poza tym auto idealne na długie trasy, wyjazd nad wodę czy w góry, auto bardzo rodzinne i ładowne. Na plus składane siedzenia na płask plus składany dodatkowo fotel pasażera na płask również, co czyni dodatkową przestrzeń do przewozu długich rzeczy. Auto z tym silnikiem daje dodatkowo przyjemność z jazdy, nic tylko lać paliwo i jeździć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to prawdziwa perełka. Dynamiczny, reagujący na tak jak trzeba na naciskanie gazu. Współpracuje idealnie ze skrzynią biegów. Przy normalnej jeździe nie szaleje, cichy wręcz miejski akcent. Przy dynamicznej jeździe zachowuje się niczym sportowe auto, z miłym dla ucha pomrukiem. Sama przyjemność z jazdy, szczególnie po włączeniu trybu sport kiedy silnik reaguje natychmiast na każde lekkie muśnięcie pedału gazu.
5,0
Skrzynia biegów
Mimo różnych głosów na temat skrzyni biegów w Volvo, jak na razie bez problemowo. Działanie wręcz idealne, brak jakichkolwiek szazrpnięć przy zmianie biegu przez skrzynię, działa płynnie i aż miło tym automatem jeździć.
5,0
Układ jezdny
Posiadam C-Four zawieszenie aktywne i sprawuje się bardzo dobrze. Na początku podchodziłem sceptycznie, ale okazało się to bardzo dobrym wyborem. Samochód reaguje bardzo dobrze na jakiekolwiek ruchy, a do tego układ AWD robi swoje.
Komfort
5,0
Widoczność
Mimo dużych gabarytów widoczność dobra. W porównaniu do Renault Megan to niebo, a ziemia. Oczywiście jest to kombi z ścietym tyłem, ale nie przeszkadza to w zupełności ponieważ tylnia szyba jest duża. Lusterka boczne są duże do pozwala na bardzo dobry wgląd w to co się dzieje z boku aut i za autem. Z przodem też nie ma problemu kraniec maski dobrze widać. Naprawdę trzeba się postarać by to auto samemu zarysować. Mimo dużych gabarytów dorbze się nim manewruje.
5,0
Ergonomia
Auto ergonomiczne, żeby się o tym przekonać najlepiej udać się na jazdę próbną i sprobować. W śroku brak zbędnych gadzetów, wszystko po szwedzku skromnie ale za to bardzo ergonomicznie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na wentylację nie mam co narzekać, dodatkowy filtr węglowy sprawuje się idealnie, żadnych smrodków z zewnątrz od innych aut. Jeżdżę na ustawieniach automatycznych które idealnie działają. Zero szumów z wiatraków a klimat w śrdoku odpowiedni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co tu dużo mówić, auto jest duże. Miejsca pełno z przodu i z tyłu. Pełny komfort jazdy. Auto idealne na długie trasy dla całej rodziny.
5,0
Wyciszenie
Auto bardzo dobrze wyciszone. Inni producenci powinni brać przykład z tego auta. Jazda po niemieckich autostradach to przyjemność dla ucha. Przy wyższych prędkościach można sobie spokojnie romzawiać i słuchać muzyki. Odczuwalna różnica przy dłuższej jeździe przy tak dobrym wyciszeniu, praktycznie zero zmęczenia po trasie 1300km.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tę wagę samochodu i moc to całkiem przyzwoite wartości. Przy długiej trasie można zejść jeszcze niżej, ale nie przy prędkościach przekraczających 160km/h.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto bardzo dobrej jakości wykonania, ale cena zbyt wygórowana. Z drugiej strony, za te pieniądzie dostaje się bardzo dobrze wykonane auto co jest dużym plusem. Co do kosztów serwisu, to w Polsce zbyt drogi, ceny takie same jak w Niemczech czy Szwajcarii. Więc na polskie realia zbyt drogo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak do tej pory wszystko bez zarzutów. Żadnych nawet najmniejszych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek poważnych napraw. Lać paliwo i jeździć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 T6 304KM 224kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC70 II Kombi