Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC70 II Kombi Facelifting

Marek, 6 lat temu
Silnik 2.4 D4 181KM 133kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 109 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo XC70 II Kombi Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2016 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : wspaniałe zawieszenie na polskie drogi
Silnik : dynamiczna, kulturalna praca. Bez zastrzeżeń. Dobrze, że można stuningować do wersji D5 legalnie w serwisie.
5,0
Całokształt
Wspaniały samochód zarówno do podróży służbowych jak i rodzinnych wypadów poza miasto. Świetnie sprawdza się zarówno na autostradach jak i na polnych drogach. Wspaniały kompromis, szkoda że już ich nie produkują. Następcy z Volvo są już zdecydowanie za drogie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kulturalny, dynamiczny silnik. Stuningowałem go wprawdzie do ponad 200 KM, poprawiło to komfort kierowania, zwłaszcza przy wyprzedzaniu tirów.
4,0
Skrzynia biegów
Automat działa bez zarzutów. Może czasem nieintuicyjnie zmienia biegi, ale to kwestia przyzwyczajenia się. Gdy jest bardzo zimno (poniżej -10) czuć szarpnięcia. W serwisie mówią, że to normalne i warto nie piłować samochodu gdy zimny olej.
5,0
Układ jezdny
Nic dodać nic ująć, jest idealnie, tak jak powinno być. Nie jest to auto do szybkiego pokonywania ostrych zakrętów, jest dość miękko co uważam za zaletę na polskich drogach. Można szybko przejeżdżać przez tory kolejowe czy progi spowalniające.
5,0
Karoseria
NIe mam uwag. Auto w sumie nowe, ale rdza się niegdzie nie gromadzi. Za plus uważam dużo czarnych plastików w newralgicznych miejscach (na przykład nadkola) - tanio można wymienić gdy ktoś przytrze na parkingu.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać dobrze, przyciemniane lusterko wsteczne, sferyczne lusterka boczne. Duża, podgrzewana szyba... żadnych uwag.
4,0
Ergonomia
Wygodnie jest, bardzo wygodnie. Wkurza tylko, że po każdym uruchomieniu silnika nalezy ręcznie wyłączyć system start-stop. Nie znoszę tego dziwactwa, ale gdy już jestem po okresie gwarancji mogę tą funkcję nielegalnie 'zhackować', tak jak i alarm niezapięcia pasów. Cóż takie czasy w EU żyjemy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima super, zimą nagrzewa się szybciej niż nasze mały Golf. Ma jakieś systemy cyrkulacji powietrza i szybkiego dogrzewania. Nie znam się, ale działa wspaniale.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tak dużym aucie nie można narzekać. Miejsca jest bardzo dużo, z tyłu można wygodnie jechać w 3 osoby, choć jak jadą dwie, centralne siedzenie zmienia się w wygodny podłokietnik z miejscem na napoje.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho. Nawet powyżej180 km/h da się spokojnie rozmawiać, a pasażerowie dziwią się gdy spojrzą na licznik. Auto sunie cicho po szosie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jakie koszty? Jedyne co kosztuje to paliwo i opłaty za autostrady w Polsce. Innych kosztów nie uświadczyłem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość bardzo wysoka, cena też. Nowe Volvo V90 jest niestety dużo za drogie. Szkoda, że nie produkują już tych wspaniałych XC70tek, kupiłbym jeszcze jedno.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie zepsuło.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D4 181KM 133kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo XC70 II Kombi Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo XC70 II Kombi Facelifting