Auto regularnie serwisowane (5 lat ASO, obecnie niezależny warsztat specjalizujący się w Volvo - polecam = mają większy zestaw procedur niż ASO i zalecają częściej wymieniać pewne podzespoły). Jeżeli nie zapomina się o regularnym podstawowym serwisie, ten samochód jest pancerny pod każdym względem, nie psuje się absolutnie nic. Do tego komfort jazdy, w tym wygoda foteli jest nieosiągalny dla obecnie produkowanych aut. Spalanie przy umiarkowanym stylu jazdy średnio poniżej 8 litrów. Taki sportowy model czołgu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ponad 400 Nm wystarcza w zupełności. Jak ktoś potrzebuje więcej - za stosunkowo niewielką opłatą można podnieść parametry i zmienić charakterystykę w stronę większej dynamiki, wgrywając w ASO całkowicie bezpieczne oprogramowanie Polestar.
Pasek klinowy należy wymieniać częściej, nawet pro-forma przy okazji każdego przeglądu = to żaden koszt w porównaniu do spokoju.
5,0
Skrzynia biegów
Regularna wymiana oleju z przyległościami i jest pancerna. Płyny najlepiej zmieniać nieco częściej, niż sugeruje ASO.
Skrzynia nie jest demonem prędkości i mogłaby mieć jedno przełożenie więcej (niż 6), jednak jest w zupełności wystarczająca = pasuje do charakteru tego krążownika szos.
5,0
Układ jezdny
Nie do wytrącenia z toru jazdy, jednocześnie można w kontrolowany sposób pobawić się "latając bokami" na nawierzchni o mniejszej przyczepności.
5,0
Karoseria
Najmniejszych oznak korozji, również pod spodem. Pancerna.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkie lusterka, szerokie (choć dość niskie) przeszklenia, nic nie przeszkadza, również słupki A nie ograniczają widoczności.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, najważniejsze, najczęściej używane funkcje łatwo dostępne.
Jedno niewielkie zastrzeżenie = usytuowanie włącznika hamulca ręcznego (pomocny, aby na światłach nie trzymać nogi na hamulcu drogowym jeżdżąc z automatem) zbyt głęboko po lewej stronie, powinno być bliżej kierowcy. Nie jestem zwolennikiem hamulca elektrycznego, ale to już chyba niestety będzie standard w samochodach...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Toż to potomek Wikingów, musi dobrze grzać i wentylować :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkie wnętrze, wielkie wygodne fotele, nad głową hektar miejsca, 4 osoby podróżują komfortowo, z toną bagażu za plecami.
5,0
Wyciszenie
Niezależnie od prędkości, cisza, cisza, cisza... Trudno powiedzieć żonie/narzeczonej/konkubinie/kochance, że się nie słyszało tego, co mówi...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na tak duże, komfortowe i bezpieczne auto jest symboliczne = realnie w cyklu mieszanym poniżej 8 litrów, często w okolicach 7.
Serwisując w DOBRYM, niezależnym warsztacie, który SPECJALIZUJE się w Volvo, koszty są porównywalne z przeciętnymi markami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę, że to auto jako nowe kosztowało 260.000 zł , a obecnie zadbany egzemplarz z udokumentowaną historią (również serwisową) można kupić poniżej 100.000 zł i cieszyć się nim jeszcze długi lata...
Stosunek ten jest mistrzowski :)
Szkoda, że nie można dodać opisu do pola "Czy kupił(a)byś to auto ponownie?"
- Nie mam zamiaru go sprzedawać, jeszcze długo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie występują.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie występują.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D4 163KM 120kW
[l/100km]