Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC70 II Kombi Facelifting

Excel, 6 lat temu
Silnik 2.4 D4 163KM 120kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo XC70 II Kombi Facelifting 2.4 D4 163KM 120kW od 2013 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto regularnie serwisowane (5 lat ASO, obecnie niezależny warsztat specjalizujący się w Volvo - polecam = mają większy zestaw procedur niż ASO i zalecają częściej wymieniać pewne podzespoły). Jeżeli nie zapomina się o regularnym podstawowym serwisie, ten samochód jest pancerny pod każdym względem, nie psuje się absolutnie nic. Do tego komfort jazdy, w tym wygoda foteli jest nieosiągalny dla obecnie produkowanych aut. Spalanie przy umiarkowanym stylu jazdy średnio poniżej 8 litrów. Taki sportowy model czołgu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ponad 400 Nm wystarcza w zupełności. Jak ktoś potrzebuje więcej - za stosunkowo niewielką opłatą można podnieść parametry i zmienić charakterystykę w stronę większej dynamiki, wgrywając w ASO całkowicie bezpieczne oprogramowanie Polestar. Pasek klinowy należy wymieniać częściej, nawet pro-forma przy okazji każdego przeglądu = to żaden koszt w porównaniu do spokoju.
5,0
Skrzynia biegów
Regularna wymiana oleju z przyległościami i jest pancerna. Płyny najlepiej zmieniać nieco częściej, niż sugeruje ASO. Skrzynia nie jest demonem prędkości i mogłaby mieć jedno przełożenie więcej (niż 6), jednak jest w zupełności wystarczająca = pasuje do charakteru tego krążownika szos.
5,0
Układ jezdny
Nie do wytrącenia z toru jazdy, jednocześnie można w kontrolowany sposób pobawić się "latając bokami" na nawierzchni o mniejszej przyczepności.
5,0
Karoseria
Najmniejszych oznak korozji, również pod spodem. Pancerna.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkie lusterka, szerokie (choć dość niskie) przeszklenia, nic nie przeszkadza, również słupki A nie ograniczają widoczności.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, najważniejsze, najczęściej używane funkcje łatwo dostępne. Jedno niewielkie zastrzeżenie = usytuowanie włącznika hamulca ręcznego (pomocny, aby na światłach nie trzymać nogi na hamulcu drogowym jeżdżąc z automatem) zbyt głęboko po lewej stronie, powinno być bliżej kierowcy. Nie jestem zwolennikiem hamulca elektrycznego, ale to już chyba niestety będzie standard w samochodach...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Toż to potomek Wikingów, musi dobrze grzać i wentylować :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielkie wnętrze, wielkie wygodne fotele, nad głową hektar miejsca, 4 osoby podróżują komfortowo, z toną bagażu za plecami.
5,0
Wyciszenie
Niezależnie od prędkości, cisza, cisza, cisza... Trudno powiedzieć żonie/narzeczonej/konkubinie/kochance, że się nie słyszało tego, co mówi...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jak na tak duże, komfortowe i bezpieczne auto jest symboliczne = realnie w cyklu mieszanym poniżej 8 litrów, często w okolicach 7. Serwisując w DOBRYM, niezależnym warsztacie, który SPECJALIZUJE się w Volvo, koszty są porównywalne z przeciętnymi markami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę, że to auto jako nowe kosztowało 260.000 zł , a obecnie zadbany egzemplarz z udokumentowaną historią (również serwisową) można kupić poniżej 100.000 zł i cieszyć się nim jeszcze długi lata... Stosunek ten jest mistrzowski :) Szkoda, że nie można dodać opisu do pola "Czy kupił(a)byś to auto ponownie?" - Nie mam zamiaru go sprzedawać, jeszcze długo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie występują.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie występują.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D4 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC70 II Kombi Facelifting