Zawieszenie
: Komfort - generalnie tym autem płyniesz, delektując się pięknym, wysokiej klasy wnętrzem
5,0
Całokształt
Bardzo fajne auto, przede wszystkim mega komfortowe, ze świetnie i ładnie wykończonym wnętrzem, bardzo fajnym system info no i funkcjonalne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik generalnie na 5, ale ... To zacznijmy od zalet - w porównaniu do adekwatnych jednostek np. BMW czy VW nie ma kosztownych w eksploatacji niedoróbek czy problemów. Jest też ekonomiczny i dynamiczny, ale jego dźwięk przy gwałtownym przyspieszaniu, kultura pracy na b. niskich obrotach i ciągnięcie od dołu jest gorsze niż w BMW - ogólnie jednak wrażenie bardzo pozytywne i co ważne powtarzam nie ma się czym stresować w zakresie jakiś fabrycznych niedoróbek
4,0
Skrzynia biegów
8 biegów fajnie, ale kultura pracy już trochę pozostawia do życzenia - podobno 8mki tak mają i Volvo ma co chwila jakieś aktualizacje oprogramowania. Zdecydowanie lepiej działa w trybie sport.
4,0
Układ jezdny
Jeśli miałbym oceniać sam komfort to więcej niż doskonale. Dla lubiących szybką jazdę pewnie za miękki. Dla mnie w sam raz. Napęd na jedną oś wolałbym na 2 ale z tym silnikiem nie sprzedają inaczej
Komfort
5,0
Widoczność
Kanciaste nadwozie kombi + kamera i duże szyby .
5,0
Ergonomia
To Szwedzi się postarali - wszystko na swoim miejscu, super wygodne fotele, fajne bajery typu składany na płask przedni fotel, czy przegroda w bagażniku. Rozbudowany i super prosty w obsłudze system tele/audio/IT/navi
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy z przodu i z tyłu. Silnik szybko się nagrzewa a klima chłodzi
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm i zawsze robię taki test, który wg mnie obiektywnie pozwala stwierdzić, że auto jest duże - siadam wygodnie za kierownicą, a następnie z tyłu na fotelu pasażera za kierowcą - jak mam miejsce na nogi to jest OK - no to tu jest OK i z na głowę tez jest spor miejsca. Tylna kanapa jest na tyle szeroka że 3 dorosłych pomieści
5,0
Wyciszenie
Silnik jest cichy i na niskich i wysokich obrotach - przy mocnym ciśnięciu wydaje trochę głośniejszego dźwięku. Zawieszenie świetnie wyciszone, szumy powietrza małe - przy 160 kmh spokojnie można rozmawiać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie super, serwis Volvo (na razie jeden przegląd) umiarkowany 1200 zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem to auto z przebiegiem 3000 km za 75% ceny nowego - więc w tym wypadku uważam, że ok. Natomiast gdybym miał wydać na nie 200 tzł to trochę przesada
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic ale co się ma psuć przy takim przebiegu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jw
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW
[l/100km]