Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC70 I

Archeolog, 6 lat temu
Silnik 2.4 5D AWD 163KM 120kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 298 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC70 I 2.4 5D AWD 163KM 120kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
3,71
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo mocne i trwałe. Przy prawie 300 k km sporo elementów wciąz w oryginale, m.in., tuleje wahaczy, które wymieniłem ponieważ sparciały, a nie dlatego, że stukały. Amortyzatory również ori, zaczęły ciec.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Często pojawiają sie jakieś pierdoły ziwązane z elektroniką
4,0
Całokształt
Wrażenia z jazdy, komfort, prestiż samochodu sprawiają radość. Jak ktoś ma potrzebę zjeżdżania z asfaltu (jak ja, jako archeolog), nie potrzebuje przeprawówki 4x4, a ceni sobie komfort i bezpieczeństwo, ten będzie zadowolony. Samochód premium to również koszty utrzymania premium, niestety. Średnie spalanie powyżej 10l to norma, mimo, że to diesel. Mitem jest trwałość Volvo, sporo jest drobnych usterek, w tym elektronicznych, których usunięcie jest drogie. Część podzespołów nie ma zamienników i nie pasuje od innych modeli (np amortyzatory), w efekcie są bardzo drogie (komplet Sachs na przód bagatela 700 zł, gdy w V70 można mieć taki komplet za 300 zł). Upierdliwe i ciężkie do ogarnięcia są problemy z wnętrzem, np. szalejące liczniki, dmuchawa żyjąca własnym życiem itd. Na koniec dodam, że automaty AW55-51 to tragedia, awaryjne i niezwykle drogie w naprawie (od kilku do nawet 10 tys. zł, co często przekracza połowę wartości samochodu). Samochód dla ludzi, którzy mają pieniądze nie tylko na zakup, ale i utrzymanie takiego auta, a przy tym nie boją się nim od czasu do czasu zająć lub wydać więcej na serwis. Radość, komfort i bezpieczeństwo w zamian gwarantowane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Sam silnik to legena, uchodzi za jeden z najlepszych diesli stworzonych przez człowieka. W samochodach AWD i z manualem potrafi też zachwycać ekonomią, a po zaczipowaniu również osiągami. W konfiguracji z Haldexem i Automatem bardzo paliwożerny.
1,0
Skrzynia biegów
Aisin AW55-51 to tragedia. Jak działa to jest nawet ok, coś pomiędzy współczesnymi skrzyniami automatycznymi, a klasycznymi automatami. Łączy awaryjnosc wspolczesnych z brakiem ekonomii i dobrej kontroli nad pojazdem z tych starych ;)
4,0
Układ jezdny
4x4 sprawdza się w leciutkim terenie, trochę za mocno szarpie wozem przy przejezdzaniu przez kaluze. Zawieszenie bardzo mocne i trwałe, jednak drogie w naprawie
5,0
Karoseria
Kwestia gustu, dla mnie piękny samochod :)
Komfort
4,0
Widoczność
Trudno się do czegoś przyczepić. Z uwagi na rozmiary samochodu należy uważać na długi przód, z tyłu przyda się kamera cofania
5,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko oprócz włącznika halogenów przednich jest pod ręką. Nie można narzekać
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak działa to jest super, bezobsługowo. Niestety moja z nieznanych przyczyn żyje własnym życiem i bardzo rzadko daje się regulować prędkość dmuchawy, choć czasem tak. Sprawne i fajne nawiewy na tylny rząd siedzeń
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy gabarytach pojazdu mogłoby być więcej przestrzeni, zwłaszcza z tyłu, ale to Volvo więc ograniczona przestrzeń w środku to cena za bezpieczeństwo. Mieszczę się jako kierowca rozmiarów XXL, ale pasażer za mną nie ma już wygodnie.
5,0
Wyciszenie
Poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Słychać tylko mruk silnika
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części i serwis bardzo drogie. Część rzeczy można ogarnąć samemu. Słabo z zamiennikami. Głupi silnik wycieraczki tylnej używka to ok 250, nowy ponad 500 zł. Przy samochodzie w wieku 15 lat to dużo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Od samochodu 15-letniego, kosztującego 15-20 tys zł można by było wymagać więcej, ale wszystko zależy od stanu w jakim kupuje się auto. Warto zainwestować więcej z zadbany egzemplarz, choć i to nie gwarantuje nagłych problemów z niektórymi podzespołami, zwłaszcza z elektroniką. Należy zwrócić uwagę na skrzynię biegów. Jej naprawa może nawet podwoić koszt zakupu pojazdu
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dużo drobiazgów związanych z elektroniką, taśma od ABS przy kierownicy, niedziałająca dmuchawa, pompka spryskiwacza, wycieraczka tylnej szyby, kluczyk centralnego zamka. Większość z nich dość droga do usunięcia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik jest raczej bezawaryjny. Warto zwrócić uwagę na popychacze i dźwigienki. Zrobiłem u siebie ich remont (ok. 2000 zł) i cała reszta śmiga bez zarzutu. Skrzynia automatyczna może okazać się poważną inwestycją

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 5D AWD 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo XC70 I

Liczba wpisów: 8

Volvo XC70 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo XC70 I