AWD jest super. Konkurencja to tylko Legacy i Audi Allroad. Legacy ustepuje w komforcie, przestrzeni i jest brzydsze IMHO. Ma tez slabsza siec serwisowa. Z drugiej strony jest bardziej niezawodny i tanszy. Allroad jest szybszy, lepiej sie prowadzi, ma problemy z ergonomika wnetrza i drozszy o kilkadziesiat tysiecy (plus w ubezpieczeniu roznica 50%). Amerykanskie dane z wypadkow pokazuja Audi jest mniej bezpieczne niz Volvo, jest tez bardziej awaryjne. Zadna z "prawdziwych terenowek" nie bedzie tak szybka i nie bedzie sie tak dobrze prowadzic.
Wrażenia
5,0
Silnik
LPT ma bardzo dobry moment obrotowy na niewielkich obrotach
4,0
Skrzynia biegów
Geartronic duzo lepszy od normalnego automatu, manualna zmiana czesto sie przydaje przy wyprzedzaniu. Czasami niewielkie problemy z plynnoscia pracy we wczesnych modelach wynikajace z usterki jednego z zaworow skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze wybiera wieksze nierownosci, ale za bardzo buja. Amortyzatory malo trwale, za miekkie. Super na bezdrozach, piachu sniegu. Nigdy nie kupie "prawdziwego" 4*4.
Komfort
5,0
Widoczność
Pare centymetrow wyzej pomaga, choc przedni slupek dosc gruby. Dobra widocznosc do tylu
5,0
Ergonomia
Fenomenalnie wygodne i ladne wnetrze. Znacznie lepsze niz w Audi. Jasna deska rozdzielcza troche odbija sie w szybie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy 25 stopniowym mrozie cieplo robi sie po 2-3 minutach. Klimatyzacja OK, jednak jest to duze wnetrze i wielkie szyby. Para znika bardzo szybko
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najlepsza w klasie z przodu. Z tylu nie jest rewelacyjnie
4,0
Wyciszenie
Na poczatku bylo super, ale szybko sie czlowiek przyzwyczaja.