Układ hamulcowy
: to nie usterka, ale klocki kończą sie dość szybko.
5,0
Całokształt
Zaznaczam doskonale, choć trochę to na wyrost. Gdybym miał dać dokładną ocenę za całokształt to by było 4,6.
Wrażenia
5,0
Silnik
No cóż te pięciocylindrowe silniki naprawdę chodzą pięknie. Ale nie z samego silnika składa się to świetne auto. Miałem kiedyś volvo 850 2,5 i też było fajne. dość długo szukałem tego auta i w końcu znalazłem. Dzięki ostatniej zimie mogłem docenić napęd awd i wysokie zawieszenie. Wielkość auta, wyposażenie, osiągi za bardzo rozsądną cenę, oczywiście tylko auta używanego bo nowy poza zasięgiem portfela. Spalanie na przyzwoitym poziomie. Przy spokojnej jeździe ok. 11,5. Przy ostrej jeździe ..... nie, nie będę straszył potencjalnych, przyszłych nabywców. Jeżeli silnik jest ok to polecam montaż lpg, oczywiście musi być dobra instalacja i jeszcze lepiej założona, a wtedy chodzi jak złoto i zazwyczaj świecący się check, o którym piszą internauci zapala się tylko przy zapłonie. Co do serwisowania to wszystko zależy od zasobności portfela. Można korzystać z autoryzowanego serwisu np. Skancar łopuszańska, a można z zakładu, który po prostu się zna na tej marce. Nie jest bardziej kosztowny niż inne auta w eksploatacji. Mankamentem montowania butli lpg w kole jest jej mała pojemność i częściej trzeba odwiedzać stacje. Moim zdaniem ten silnik świetnie znosi gaz. Co do zawieszenia to na razie wszystko ok. Odnoszę wrażenie, że jest twardszy niż przeciętny niemiecki urwidup, ale wynagradza tą niewygodę niesamowitym trzymaniem w zakrętach. Podobnie zachowywała sie moja BMw 528 na 17- tkach szerokości 235. To zadziwiające zważywszy że xc 70 hula na balonach 215/65R16. Myśle że jak bym założył 17 lub 18- tki to byłby istny tramwaj. Ogólnie można byłoby pisać na ten temat bez końca ale mówiąc krótko : polecam wszystkim tym którzy nie lubią rzucać się w oczy a jednocześnie mogą sobie pozwolić na dużo więcej niż wiekszość innych kierowców. zwłaszcza w trudnych warunkach zimowych sprawia wiele frajdy z jazdy. Nie zawsze spalanie jest jedynym kryterium wyboru, czasem przyda się odrobinę polotu. Pozdrawiam wszystkich fanów volvo.
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
ocena odnosi się do aut używanych z silniem benzynowym. Niestety diesle zbyt drogie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 T AWD 210KM 154kW
[l/100km]