Przesiadłem się z X5 F15 3.0D. Rozważałem zakup Lexusa RX , Mercedesa GLC, Audi Q5, BMW X3. Ze względu na napęd i fotel kierowcy wybrałem VOLVO XC60 T8 Dual Engine w wersji Inscryption, na pneumatyce, z ogrzewaniem postojowym. Jeżdżę 70% miasto 30% poza, głównie po pagórach małopolskich. Mam fotowoltaikę, ładuję w domu. Jak na 390 koni i 5,5s do paki, auto oszczędne mimo, że puste waży 2150 kg. Jestem emerytem i polecam emerytom. Jeśli przesiadłeś się z BMW to ostrożnie na zakrętach. Zasięg na baterii w mieście ok 35 km, z włączonym grzaniem/chłodzeniem fotela. Zimą z podgrzaną webasto baterią. Apetyt na benzynę z pustą baterią : spokojna jazda miasto/wioski 8,5. Autostrada spokojna jazda do 140 12l/100.
Wrażenia
5,0
Silnik
W stosunku X5 F15 z trzylitrowym dieslem , silnik wydaje się bardzo cichy.
3,0
Skrzynia biegów
Automat reaguje na wciśniecie gazu z dużym opóźnieniem. Podobno z oprogramowaniem POLESTAR ( koszt ok 3800) reaguje szybko.
4,0
Układ jezdny
Na zakrętach gorzej sobie radzi niż X5. W lekkim terenie lepiej (mam pneumatykę). Na prostej dużo szybszy od X5 3.0D. Komfort bardzo dobry (pneumatyka).
4,0
Karoseria
Po dodaniu dodatkowych nadkoli tylnych, niezbyt okazałych jak na samochód premium, jest OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Z czterema kamerami daje radę.
4,0
Ergonomia
Można się przyzwyczaić do SENSUSa. Trochę irytuje przesuwanie ekranu na boki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK. Mam w wyposażeniu WEBASTO i ogrzewanie pomocnicze. Bez tego w trybach elektrycznych jest rzeźwo w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku większy niż LEXUS RX do 2021 (rozstaw osi o 15 centów), mniejszy niż X5 F15. Dla dwóch osób dorosłych + 2 psy wystarczy.
5,0
Wyciszenie
Lepsze niż w X5 3.0D
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis droższy od BMW. Duży przegląd: olej silnikowy, olej w automacie, płyn hamulcowy, filtry, świece, soft koszt 3500 w ASO.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak na samochód skonfigurowany na 370 tysięcy, niektóre materiały użyte do wykończenia wnętrza mogły by być lepsze. Design OK.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bateria w pilocie nierozbieralnym po dwóch latach padła. (Są jeszcze dwa piloty z wymienną baterią).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
100k bez problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika T8 Twin Engine 390KM 287kW
[l/100km]