Inne
: Drzwi, które trzeba mocniej pociągnać żeby się zamkneły - kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Całokształt
Samochód bez większych wad, spełniający moje oczekiwania na każdym kroku, od trudnych warunków na drodze poprzez kilometry autostradowe, których zrobił najwięcej. Komfortowy i nie męczący na długich trasach z rozsądnym spalaniem i dobrą dynamiką. Jak wytrzyma 200k km bez poważniejszej awarii będę zadowolony - obecny przebieg 38k km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wersja 235 konna dobrze sobie daje radę, jedynie przy prędkościach powyżej 140km/h można by było prosić o więcej mocy. Jak na ten gabaryt auta będzie wystarczający dla większości kierowców, nie brałbym na pewno słabszej wersji diesla.
4,0
Skrzynia biegów
Najwięcej w tym aucie mam zastrzeżeń do jak podejrzewam samego oprogramowania skrzyni. Przy redukcjach po długim hamowaniu do niskich prędkości przed skrzyżowaniem czy rondem po naciśnięciu gazu następuje mało przyjemna zmiana biegu na niższy, niepłynne wg. mnie nie przyjemne. Ewidentnie do zmiany powyższe do zmiany, poza tym jest dobrze.
5,0
Układ jezdny
W porządku - bardzo duży zapas do tzw. granicy gdzie auto zaczyna tracić przyczepność.Stabilność i komfort w przypadku standardowego zawieszenia na dobrym, a nawet bardzo dobrym poziomie. Nie zdecydowałem się na tzw. pneumatyczne ze względu na dziwne hałasy w testówce na nierównościach poprzecznych. Testowane w Velarze jest o niebo lepsze jak w Volvo. Trochę gorsza precyzja i lekkość prowadzenia jak w Stelvio.
5,0
Karoseria
Kwestia gustu, mnie satysfakcjonuje na 19 calach w białym kolorze, bez wszystkich dodatków stylistycznych.
Komfort
4,0
Widoczność
Przyzwoita jak na gabaryty auta, polecam czujniki z przodu.
4,0
Ergonomia
Dobra, chociaż część najbardziej istotnych funkcji mogła być zostać w formie przycisków lub pokręteł ze względów bezpieczeństwa. Nie mam nic przeciwko ekranom, dobrze działają bez problemów, w miarę przejrzyste menu aczkolwiek można było zrobić prościej. Wygodne i ukierunkowane na kierowce "dodatki" dobrze spełniają swoje funkcje. Ktoś w osobnej opinii pisał o dyskusyjnym zwalnianiu automatycznego ręcznego, coś jest na rzeczy. Ale to nic istotnego.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Odkrywcze to nie będzie ale przy skórze polecam wentylowanego siedzenia. Poza tym Ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest OK, pamiętajcie, że to SUV.
4,0
Wyciszenie
Dobre, przy prędkościach 150km/h plus spodziewałęm się , że będzie lepiej tym bardziej , że celowo domówiłem grubsze szyby z przodu. Szumów karoserii przy tych prędkościach też mogłoby być ciut mniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Coż klasa tych aut nie należała do tanich w utrzymaniu, serwis pierwszy po 30k km ok. 2k PLN. Nie jest to bardzo dużo przy cenie zakupu auta. Zużycie paliwa oczywiście średnio plus 1,5- 2 l więcej jak katalogowe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam , że dobry balans ale jeśli ktoś nie musi mieć Volvo i to SUVa można znaleźć lepiej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
BRak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika D5 235KM 173kW
[l/100km]