To moje pierwsze VOLVO i zapewne nieostatnie ;-)
Świetne auto, wersja RDesign, biała perła i czarne dodatki, koła 21", praktycznie wszystko mająca wersja sprowadzona ze Szwajcarii ( nie mam tylko aktywnego zawieszenia i kompasu w lusterku, wiec nie topowa jak stwierdził jeden kolega)
Sunie świetnie, moc jest, komfort jest, wygląd jest, przyjemność z jazdy jest , niebo widać po całości no i cieszy oko. Cóż więcej chcieć od auta?
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, żwawy, chętny do wspólpracy i ciągnie niesamowicie. Trzeba się przyzwyczaic że już era dużych silników się kończy i robią szlifierki ze wspomagaczami. Nie jest to 5.0 w Mustangu ani A 63 AMG ale radość z jazdy jest zadowalająca i osiągi również
5,0
Skrzynia biegów
Trochę wydaje się ta wajha anachroniczna, łopaty przy kierownicy są ale kto by ich używał, jak dla mnie to pracuje spoko i nie ma się do czego przyczepić
5,0
Układ jezdny
Nad podziw miękko zestrojone zawieszenie, mam sporo dróg słabej jakości i stwierdzam, że nawet wydaje się zbyt miękko i komfortowo jak na moc 310 koni, czytałem że na laczkach 21" to nie ma komfortu ale to chyba pisał jakiś szczególnie wyczulony człowiek. nie wiem jak będzie się driftowało zimą bo lubię po ośnieżonym lotnisku poszaleć ale jak na letni sezon i sporo przejechanych kilometrów to ani razu nie zawiodło. ani nie dało poczucia że nie panuję nad autem
5,0
Karoseria
Wiadomo że sporawy, ale pięknie wygląda, lakier biała perła i czarne detale ( lusterka, relingi, koła, grill) robią swoje. piękne przetłoczenia, szyber po całości, nad podziw dużo miejsca z tyłu jak i z przodu ( wiem co pisze bo miałem służbowe 2 Superb'y) bagażnik trochę może i maławy ale dla mnie styka. Oświatłach Thor'a nie ma co pisac bo wiadomo, że ładne ale dla mnie mankamentem jest to że nie widac w lusterkach migającego kierunkowskazu. Jakoś nie przemyśleli że diody powinny wychodzic po za obudowę lusterka tak aby można było kontrolowac właczenie
Komfort
5,0
Widoczność
Kamery 360 i mnogość wariantów i czujników robią robotę. Lusterka duże , pochylające się itd itp więc czuję sie zaopiekowany pod kątem widoczności. bez pomocy techniki wizyjnej to chyba było by słabowato z widocznością
4,0
Ergonomia
Jeździłem autami, które maja lepsze rozwiązania, może w XC 60 to kwestia starej bądź co bądź budy, mały wyświetlacz centralny, dziwnie wyświetla apple car jakoś tak w połowie tylko ekranu ( może nie umiem ustawić lepiej) jak dla mnie zbyt mało a właściwie brak schowka, półeczki po lewej stronie kierownicy, dobre rozwiązania przełączników, dużo funkcji , trochę mało funkcji komputeraa pokładowego i wyświetlacza ( skoda potrafiła to lepiej dograć, i mówię to z pełną odpowiedzialnością) fotele bajeczne, wentylowane, ogrzewane, masaże i wszelkie inne opcje robią robotę ale nie rozumiem czemu tylna kanape się nie pochyla tylko zamocowana jest na stałe. W podróży to nie oceniona opcja dla pasażerów. Klimatronic na tył i podgrzewane fotele moga zrobić, ba nawet gniazdko 220 V dali i pieknie je zabudowali ( ładniej niż w skodzie) a już rozkładuszki w kanapie to nie ma. No i w drzwiach nie umieścisz większej butelki ale niby po co? system info dla mnie generalnie zbyt słaby jak na auto tej klasy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj wszystko OK. Climatronic 4 strefowy, nawiewy wa tył oraz w słupkach to już zbytni przejaw dbałości o klienta, Nie mam szyby ogrzewanej ( cierpie z tego powodu) bo jak jest HEAD UP to podobno nie dają ogrzewania, dziwnie działa system wentylacji, jakoś w innych autach wydawał mi sie bardziej intuicyjny i czujny ale pewnie się czepiam ( jednakże aby właczyć obieg wew to trzeba już szperac w ustawieniach menu klimy - dziwne) Generalnie bardzo dobrze, ale z pewnymi minusami
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
już pisałem wcześniej. Bardzo dobrze i w mojej wersji mega komfortowo. Lepiej to chyba naprawdę sie nie da. BRAWO VOLVO. pisze tak bo mam 165 cm i może jakiś "dryblasty Zachar" będzie innego zdania ale ja pisze subiektywnie
4,0
Wyciszenie
Buda wielka, opory powietrza więc ma bo ma co pchac przed sobą, koła wielkie to i ją słychać. Ostatnio wszystkie marki wala sobie w gume w kwestii wyciszenia kabiny. To jest jakas paranoja i lekceważenie klienta. Mój Avalon z 1996 roku jest lepiej wyciszony niże te dwuszybowe wielouszczelkowe współczesne wozidła. AUTA TO SIĘ SKOŃCZYŁY GDZIEŚ TAK W 2016 ROKU
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no tutaj wiadomo. Auto nawet drogawe, paliwożerne, serwisokosztowne więc i obsługa kosztuje. Kto liczył na taniość to nie ten model i nie ta marka. Generalnie średnie spalanie to mam 10,5 to i tak bardzo dobrze. ale jak już się spieszę na lotnisko np to wzrasta do ponad 15. jeżdze dużo w trasy, póżniej trochę po mieście i korkach to uważam, że na taka moc, przyspieszenie, masę pojazdu to ujdzie. Ale te wszystkie niby ekonomiczne, wyżyłowane silniczki o swoich śmiesznych pojemnościach w dużych budach to pewnie nie spalają mniej a "frajde z jazdy" to mają chyba tylko ci co nie przekraczaja nimi nigdy 70 km/h
5,0
Stosunek jakość/cena
tak wypasionego modelu to w Polsce raczej nie doszukasz sie na portalach ogłoszeniowych. Skóry, wentylowane i grzane na każdym miejscu, B&W gra po prostu rewelacyjnie - to za mało powiedziane, sunroof robi robotę, moc dająca bezpieczeństwo na drodze, trakcja i systemy wspomagania i bezpieczeństwa na najwyższym volvowskim poziomie. A cena? jak ktoś sobie kupuje takie auto w nierozsądnej kpnfiguracji to chyba wie co robi i nie zawsze jest to wybór rozsądny i ekonomiczny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
do tej pory nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic i oby tak dalej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika T6 310KM 228kW
[l/100km]