Szukalem auta z napedem 4x4 i silnikiem benzynowym o min mocy 250 KM. Myslalem o Audi a4 allroad lub bmw x3, W salonie Audi ale nie chcieli mi sprzedać modelu przed liftem a poliftowych jeszcze nie było dostępnych. W Volvo chciałem kupić V60 crosscountry ale nie mieli w pobliżu 200 km z silnikiem benzynowym. Tak samo BMW. Tylko diesle. Nie mogłem czekać. Chciałem auto już. Przypadkowo wpadło mi w ręce XC60 w ciekawym kolorze (nie czarnym i nie białym) i wyposażeniu R design. Kupiłem demo z salonu. Bardzo fajny samochod. Przestronny. Bardzo ladnie zaprojektowany i wykonany w środku. Oczywiście jak się komus podoba skandynawska stylistyka. Dla mnie super. Auto głownie podróżuje w sytemie (2+2) lub 1 os. W trasie komfortowo sie prowadzi. Bagaznik wystarczajaco pojemny. Jest miło i cicho.
Wrażenia
4,0
Silnik
W mojej ocenie mocy jest wystarczjąco żeby jeździć sprawnie ale też nie stracić prawojazdy. Nie zgodże sie że nie ma katalogowy 250 KM. Tryb normalny jest do codziennej jazdy a tryb dynamic do bardziej agresywnej i czuć moc. Na niemieckich autostradach można bez wysiłku mknąć 180-200 km/godz. Pamiętac też trzeba że auto waży z oaliwem i kierowcą prawie 2 tony. Taki samochód nie bedzie palił 6 l /100 km w trasie i 9l/100 km po prawdziwym mieści. Spokojnie jeżdżac po dzieciaki, zakupy do roboty to ok 11l/100 km (w cyklu mieszanym z przewaga miasta). Dobry z plusem. T6 jest na 5
5,0
Skrzynia biegów
Zmienia biegi płynnie. Komfortowa nie sportowa.
5,0
Układ jezdny
To nie jest auto sportowe ale zawieszenie zmodyfikowane w wersji R design jest komfortowe i pasujące do auta. Zwykłe XC 60 buja sie, bardzo kanapowe.
5,0
Karoseria
Ladne kształty i linie. Trzeba uważać na wystajacy dolny spliter w zderzaku przednim
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Mi nie przeszkadza brak przycisków i obsługa całości z poziomu tabletu. Przecież nie zmianiam co chwile ustawien. Ale 5 latek jest zachwycony takim rozwiązaniem. Znak czasów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
nie mam zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Dobre
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dwie awarcie na około 20 -30 tys
1. pompka spryskiwacza
2. przycisk w kierownicy czasem nie działa ale jeszcze go nie wymienilłem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC
Pb
- zużycie paliwa dla silnika T5 254KM 187kW
[l/100km]