XC 60 II T5 RDesing auto dla tych,którzy już się wyszumieli i przestali ścigać na drodze autami niemieckiej konkurencji. Samochód płynie po drodze dając poczucie spokoju, bezpieczeństwa i komfortu. Nic nie szarpie ,nie denerwuje i nie rozprasza uwagi w czasie jazdy, jesteśmy zrelaksowani i skupieni tylko na drodze i tyle. Oczywiście jak bym chciał mógłbym się przyczepić do detali ( drobnych usterek typu awaria siłowników tylnej klapy) ale po co psuć sobie ogólnie dobre wrażenie. Mam nadzieje ,że dalsze użytkowaniem będzie również przyjemnością.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2,0 T5 trochę wyżyłowany o niezbyt przyjemnym dla ucha brzmieniu,ale jest moc i zapas w razie wyprzedzania. Audi allroad V6 3,0 tdi, z którego się przesiadłem przyjemnie mruczało i od razu wbijało w fotel po naciśnięciu pedału gazu w Volvo czekamy aż złapiemy obroty i rytm, ale to innej pojemności silniki i charakterystyka.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie trochę za wolno wybiera biegi, muszę się przyzwyczajić do takiej charakterystyki.
5,0
Układ jezdny
Jest ok nie mam zastrzeżeń mimo ,ze to RDesign ponoć trwardszy.
4,0
Karoseria
Jest problem z nieszczelnoscią między tylnymi błotnikami a drzwiami gdzie dostaje się do środka auta piasek i kurz itp. W serwisie założyli specjalnie wygięte plastiki w nadkolach (niestety odpłatnie 230zl) i na razie problem zniknął.
Komfort
5,0
Widoczność
Ok. mam dach panoramiczny więc może więcej widzę.
4,0
Ergonomia
Ogólnie niezłe choć moim zdaniem jest za mało przemyślanych schowków np. na wodę ,okulary,smartfon i inne drobiazgi, których w samochodzie nigdy nie brakuje.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szczególnie latem w czasie wyzszych temperatur jest problem z szybkim schłodzeniem wnętrza auta. Nastawiam klimatyzacje na maxa a otrzymuje słaby i głośny nadmuch bez oczekiwanych efektów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroście 191 cm z przodu bo tam jeżdżę jest ok i nie brakuje mi przestrzeni. Z tylu nie jechałem więc nie wiem jak tam jest, ale ponoć ok. Moim zdaniem jest to auto dla dwóch max
trzech osób.
4,0
Wyciszenie
Jest przyzwoicie przy 120 km/ h można rozmawiać i słychać co się mówi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie auto jest na gwarancji, przejechanych 35 tys km i drobne usterki usunięte na gwarancji. Jak będzie dalej zobaczymy. Slyszalem, że serwis Volvo do tanich nie należy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na razie po 35 tys mogę dać 4 *
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 35 tys na razie drobiazgi takie jak wymiana: siłowników tylnej klapy, wymiana deski przedniej, przyklejenie listwy na tylnym zderzaku, odpłatny montaż plastików w nadkolach (nieszczelność między tylnymi błotnikami a drzwiami dostaje się piasek i kurz do środka auta).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie chce zapeszać, ale na razie nie mam poważnych problemów. Oby tak zostało chociaż do 100 tys km
Pb
- zużycie paliwa dla silnika T5 254KM 187kW
[l/100km]