Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 II Crossover Facelifting

Alex, ponad rok temu
Silnik 2.0d B4 197KM 145kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC60 II Crossover Facelifting 2.0d B4 197KM 145kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo komfortowe auto dla rodziny na codzień. Małe spalanie, dużo miejsca w środku. Wszystko działa jak powinno i chociaż dziennikarze mówią ze to jest auto bez charakteru, powiem że na codzień tego charakteru i nie potrzebuje. Opisze tutaj kilka rzeczy które mi się spodoba ale nie ma dalej dla nich miejsca. Auto-stop czy coś takiego. Można zapomnieć o hamowaniu na postoju, zmianę biegu na P przy wysiadaniu z auta, wszystko działa automatycznie. Dodatkowo jeszcze auto piszczy w korku jeśli z przodu ktoś pojechał, a ja patrzę na blondynkę na chodniku. Pilot assist działa baaaardzo dobrze, to prawie autopilot. Sam sobie kiruje, zmienia prędkość, myśle ze technologicznie to mógłby być autopilot ale przepisy jeszcze nie dozwalają.
Wrażenia
5,0
Silnik
Maksymalnie jechałem około 170-180 na autobahnie, przy wysokich prędkościach już rozpędza się nie bardzo szybko, ale w miarę ok. Nie jest to auto do wyścigów natomiast mocy nie brakuje. Przy tym spalanie u mnie pokazuje 7,5l/100 km. Jeśli jadę w góry to będzie gdzieś około 5-6 l, na autostradzie rączej 7-8l. Ktoś boi się systemy start/stop, ale w XC60 on działa świetnie, nie zauważam żadnej pauzy od naciskania gazu do przyspieszenia.
5,0
Skrzynia biegów
Naprawdę bez uwag. Obroty trzyma między 1,2-2,5 tys. Nie szarpie, wszystko płynnie. Mój styl jazdy spokojny dlatego myśle ze nie znajdę uwag do skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Jeśli chodzi o zakrętach to ja nie próbowałem bokiem jeździć, jednak przyjechałem i autobany i górne serpentyny i powiem że wszędzie komfortowo. Na złym asfaltu nic nie trzeszczy.
5,0
Karoseria
Bardzo dobrze że jest mapa między zegarami i sygnalizacja ograniczenia prędkości, kamer i dodatkowo jeszcze duży ekran w środku, gdzie można włączyć albo nawigację albo muzykę, albo zmienić jakieś tryby. Często słyszę ze ktoś nie lubi Volvo bo trzeba dużo menu przejść żeby coś zmienić. Ja szybko do tego przyzwyczaiłem się, klimę zmieniam na 1-2 stopni w górę albo w dół i tego wystarczy aby było cieplej albo zimnej (jednak korzystałem z tego tylko wiosna i latem). Muzyką można sterować przyciskami pod wyświetlaczem. Na kierownice przycięci wygodne i szybko do nich przyzwyczaiłem się. Z tego co jeszcze często korzystam w podróży, wyłączam dzieciom głośniki z tylu albo na odwrót im włączam a sobie tusze robię - trzy przyciski w menu trzeba zrobić, jak dla mnie nie ma tragedii.
Komfort
5,0
Widoczność
Ok, czujniki na 360 stopni, kamera cofania to wszystko idzie w wersji bazowej więc nie ma uwag. Lusterka tez duże, ja nie zauważyłem ze nie widzę czegoś.
4,0
Ergonomia
Daję 4 gwiazdki za brak schowku do okularów. Jeszcze dziwna rzecz to ze CarPlay działa przewodowo. Ok, ale gniazdko do kabla jest w podłokietniku, a między klapą podłokietnika i im brakuje wycięcia aby kabel się nie dociskał. Dlatego cały czas iPhone leży w schowku. To nie super wada, ale czasami nie wszystko można zrobić na wyswietlaczu i trzeba dostawać telefon z podłokietnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zawsze komfortowa temperatura, nic nie paruje, w ogóle zapomniałem o sterowaniu klimatyzacja, na auto wystarczy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bałem się ze za mało miejsca będzie dla dłuższych podróży jednak nie, my z żoną z przodu (ja 185 cm), dwójka dzieci z tylu i na miejscu pasażera ja mogę odchylić fotel i przespać trochę a dziecko z tylu nie czyje sobie nie wygodnie.
3,0
Wyciszenie
Chciałbym ciszej. Słychać silnik na postoju, a na autostradzie już słychać mix wiatru i silnika. Będę jeszcze wyciszał dodatkowe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowe auto, jeszcze nic nie robiłem. Pali nie dużo więc 5 gwiazdek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kiedy zamawiałem, auto było 50 tys tańsze niż Q5, X3 nie mówiąc o GLC. Moja wersja Plus i jeszcze dodałem Pilot assist którego na prawdę polecam i coś jeszcze z drobiazgów. te opcje u konkurentów kosztowali wiele więcej dlatego myśle ze stosunek jakość/cena na 5 gwiazd nawet z słabym wyciszeniem. Dodatkowe 10000 zł za maksymalny pakiet wyciszenia i auto nawet w takim razie zostaje tańszym.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak uwag za 5500 km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej awarii.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0d B4 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC60 II Crossover Facelifting