Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 I SUV

User, 3 lata temu
Silnik 2.4 D5 215KM 158kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 335 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
3,50
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Żwawe auto, SUV-y mi się kojarzyły z zamulaczami, a tu proszę, nie było wstydu.
Inne : Dobre audio, umilało jazdę i potrafiło zagłuszyć hałas silnika :)
3,0
Całokształt
Pewnie 10 lat temu to auto robiło inne wrażenie, niestety obecnie szału nie ma. Na plus osiągi silnika, sensowna pakowność i ilość miejsca w środku, dobre nagłośnienie (ale nie podstawowe, miałem Premium Sound), napęd AWD również kilka razy mnie uratował, wytrzymała tapicerka (po ponad 330 kkm i praniu wyglądała jak nowa, ale to materiałowa była, a nie skóry). Niestety są też minusy: hałas, słabe wyciszenie, relatywnie wysokie spalanie, chociaż jeszcze do wybaczenia zważywszy na pojemność i moc, oldskulowy infotainment i sama deska, jakość plastików wewnątrz również bez szału.
Wrażenia
4,0
Silnik
215 KM + AWD dawały frajdę, jak na swoją masę i opływowość stodoły auto zbierało się sensownie. W pierwszej chwili przyjemny warkot 5 garów jednak na dłuższą metę, szczególnie w trasie męczący dźwięk, na co pewnie ma też wpływ słabe wyciszenie auta. Mechanicznie trudno się przyczepić, ale jeździłem autem rok, więc to pewnie za krótko, żeby trafić na jakieś problemy. Po zakupie wymiana rozrządu + serwis olejowy i potem rok bez problemów.
4,0
Skrzynia biegów
Na szczęście miałem manual więc nic mi nie zmulało, ale oczywiście manual ma wady i zalety. W porównaniu z ówczesnym automatem z tego auta, to jest szybszy i oszczędniejszy, natomiast oczywiście w korkach człowiek tęskni za automatem. Biegi wchodzą lekko, z samą skrzynią nie miałem żadnych problemów.
3,0
Układ jezdny
Trochę gumowy zawias, no ale to SUV więc nie spodziewałem się sportowych doznań. Mógłby się nie kołysać aż tak na zakrętach, no ale jak już wspomniałem, SUV-om się wybacza takie rzeczy. Prowadzi się pewnie, jest poczucie bezpieczeństwa w środku, AWD również cieszy, szczególnie w gównianym terenie, gdzie parę razy uratował mi tyłek.
3,0
Karoseria
Linia trochę toporna, wolałem stare kanciaki od volvo typu V70 czy 850, a nawet 740. Tutaj niby trochę nowocześniej, ale wyszło ociężale. Z perspektywy czasu wolałbym XC70, no ale potrzebowałem awaryjnie auta na rok i trafiła się okazja z XC60. Auto słabo się sprawdza na autostradach, no ale kształt budy robi swoje.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK, wysoko się siedzi, to i więcej się widzi. Do tyłu też w miarę spoko, ale brakowało mi kamery cofania. Na szczęście były czujniki przód i tył, ale nie działały idealnie, dosyć spore opóźnienie i kąt widzenia czujników bez szału. Poza tym spoko, nie ma co narzekać. Na plus duże lusterka.
3,0
Ergonomia
Generalnie większość rzeczy jest tam, gdzie się człowiek spodziewa. Niestety system infotainment trochę oldskul. Nawigacja jak na ośmiobitowym kompie, oczy krwawią po paru sekundach, oczywiście brak takich wynalazków jak Android Auto, na plus BT, który działa z zestawem głośnomówiącym i można streamować muzę np. ze Spotify.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa, w zasadzie bez uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Myślę, że to środek stawki w tym segmencie/wielkości aut. Mam 186 cm wzrostu i na luzie się mieściłem z przodu, jak i potem siadając "za sobą" w miarę komfortowo też. Fotelik dziecięcy na bazie wchodzi bez problemu, 4 osoby dorosłe jadą wygodniem, miejsca nad głową dosyć, chyba, że ktoś śmiga autem w kapeluszu.
2,0
Wyciszenie
No niestety, to chyba najsłabsza strona. W środku jest głośno niezależnie od prędkości w zasadzie, z tym, że przy większych prędkościach (140-170) jest nieznośnie głośno. Diesel klekoce, wiatr szumi jak szalony, wielkość i kształt auta robią swoje + ogromne lusterka pewnie też.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Również chyba średnia stawki, ja robiłem tylko rozrząd i 2 serwisy olejowe, koszt części czy robocizny jak w innych autach. Nie miałem żadnej awarii więc trudno ocenić pod tym kątem. Oczywiście nie mówię o wizytach w ASO, bo to pewnie drenuje kieszeń. Spalanie w mieście 10l/100, w trasie (autostrada + ekspresówka) 9-10l, trasa 90-100 km/h można zejść do okolic 7-8 litrów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc na obecne ceny (grudzień 2021), gdzie 10 letnie auto kosztuje 40-50 tys. to wg mnie nie warto niestety. Chcąc mieć pakowne i bezpieczne auto wybrałbym pewnie volvo V70, ew. XC70, przynajmniej byłoby ciszej przy większych prędkościach i pewnie trochę ekonomiczniej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej w rok ciężko doświadczyć jakichś usterek. U mnie czasem DPF fiksował, ale jeżdżę dużo po mieście, zimą zamarzł mi samochód na amen, ale przy -28 w nocy w sumie go rozumiem ;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
U mnie bez problemów, ale poprzedni właściciel miał przygodę i robił kapitalkę silnika, oczywiście nie na gwarancji.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 215KM 158kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC60 I SUV