Silnik
: Doskonałe osiągi, przyspieszanie z każdej prędkości i chęć do współpracy z przyczepą na haku.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: wymiana zaworu EGR po 30 tys.km
5,0
Całokształt
Auto kupione nowe głównie pod kątem holowania przyczepy campingowej. Wszystkie inne elementy były drugoplanowe. Dla poszukujących porządnego holownika, szczerze polecam swój wybór. Do zalet zaliczyć trzeba: napęd 4x4, doskonałe parametry momentu obrotowego już od niskich obrotów, brak turbodziury, samopoziomujące nadwozie, system stabilizacji toru jazdy przyczepy, wysoki parametr nacisku na kulę haka, duży uciąg przyczepy oraz niemal niewidoczny na co dzień wypinany hak. Jedyną wadą dla caravaningowców jest brak pełnowymiarowego koła zapasowego - nawet w opcji.
Całościowo - dyskretna elegancja.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik (5 cylindrów) robi naprawdę wrażenie - osiągi, elastyczność, reakcja na gaz, chęć do pracy na każdych obrotach i co najważniejsze - brak turbodziury. Przyjemnie bulgocze przy mocnym wciśnięciu gazu i trochę przypomina dźwiękiem jednostki 6-cylindrowe. Nie potwierdzam kłopotów z dostawaniem się paliwa do oleju silnikowego z powodu rzekomych kłopotów z filtrem cząstek stałych. Żadnych ubytków, żadnych dolewek. Zimą silnik po odpaleniu nie wydaje nieprzyjemnych dźwięków typowych dla większości diesli.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna bardzo komfortowa. Nie porównuję jej ze skrzyniami DSG, ale nie ma czego się czepiać. Pracuje poprawnie, szczególnie w trybie SPORT bardzo dobrze dobiera biegi do stylu jazdy. Malkontentów od razu odsyłam do skrzyń DSG i 8-biegowych. Oceniam skrzynię użytkowo a nie technologicznie..
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny bardzo komfortowy jak na auto typu SUV. Poprawnie zachowuje się podczas typowej eksploatacji oraz przy nagłych manewrach. Wrażenie robi rewelacyjne zachowanie się auta na kiepskiej nawierzchni - lód, śnieg, podjazdy pod górę oraz przy holowaniu przyczepy campingowej. Odpowiada oczywiście za to napęd 4x4. Jest to 4. generacji napęd Haldex'a, różniący się od wcześniejszych Haldex'ów tym, że zawsze rusza z równym rozłożeniem napędu na obie osie a nie dołączaniem drugiej osi dopiero po utracie przyczepności przez jedną z nich. Później oczywiście napęd przekazywany jest gł. na przód z nieznacznym stałym podtrzymywaniem osi tylnej. Tylna oś zatem nigdy nie zostaje bez napędu. Fanów terenowych napędów 4x4 odsyłam gdzie indziej. Do typowej eksploatacji SUVa - napęd doskonały.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki doskonała. Wysoka pozycja za kierownicą oraz możliwość dowolnego ustawienia fotela pomagają w codziennym użytkowaniu. Czujki cofania do tyłu bardzo pomagają manewrować. Dla zastanawiających się nad czujkami z przodu - polecam, szczególnie przy dojeżdżaniu w ciasnych miejscach.
Na pochwałę zasługują olbrzymie lustra boczne, chociaż z zewnątrz nie sprawiają wrażenia ogromnych.
Widoczność poprawiają w nocy skrętne biksenony - warte dopłaty. Zdecydowanym nieporozumieniem jest brak (nawet w opcji) świateł LED do jazdy dziennej. Można w tej funkcji ustawić jedynie światła mijania, ale po co zbędnie palić ksenony zamiast LED ?
5,0
Ergonomia
Bardzo przypadł mi do gustu wystrój wnętrza. Minimalistyczna doskonałość. Wszystko pod ręką, łatwa, intuicyjna obsługa. Bardzo przyjemna wizualizacja wszystkich ustawień na wyświetlaczu centralnym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawna i bardzo wydajna automatyczna obsługa nawiewów wnętrza. Raz ustawione i więcej żadnego kręcenia gałkami. Doskonale sprawuje się ogrzewanie przednich foteli. Już na I-szym stopniu grzeje w pupę aż za mocno. Wspaniały element wyposażenia na zimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto używane przez przez rodzinkę 2+1 w zupełności wystarczające. Przy większej rodzinie i dorosłych z tyłu może być za mało miejsca na nogi, szczególnie przy odsuniętych na max. fotelach z przodu. Bagażnik wystarczający, ale zimą mój XC używany jest z boxem na dachu, a latem z przyczepą campingową więc mam gdzie pakować. Fanów olbrzymich przestrzeni bagażowych po raz kolejny odsyłam do innych aut.. Nastrój wnętrza zdecydowanie poprawia przeszklony dach składający się z części stałej i otwieranej. Wspaniały podczas letnich podróży !!! Zimą poprawia nastrój kierowcy większą ilością światła wewnątrz.
5,0
Wyciszenie
Do tej pory jeździłem tylko osobówkami i muszę przyznać że w porównaniu z nimi wszystkimi (prawie same Ople, benzynowe i diesle) w XC60 jest zdecydowanie ciszej. Radyjko nie służy tutaj do zagłuszania dźwięków otoczenia... Nawet przy dużych prędkościach nie zauważyłem denerwujących dźwięków.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli ktoś szuka EKONOMICZNEGO i dynamicznego auta - to... odradzam. Dynamiczne jest, ale z ekonomią bywa różnie. Ponad 200 KM pod maską nie służy do dziadkowatego jeżdżenia.. Można spokojnie zejść w średnim spalaniu poniżej 7 litrów, ale wtedy radość z jazdy ograniczy się jedynie do banalnego transportu. Spokojna eksploatacja to spalanie rzędu 8-9 litrów przy przewadze jeżdżenia w mieście. To i tak bardzo mało jak na te gabaryty i masę auta. Przy jeździe powyżej 140 spalanie już idzie w ilości kilkunastu litrów/100 km. Dla liczących każdy grosz i każdą kropelkę paliwa to i tak dużo za dużo niż daje konkurencja.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo wysoki koszt zakupu nowego auta, ale konkurencja też nie oddaje dobrego SUVa taniej. W zasadzie wszyscy są drożsi (X3, GLK, Q5). Koszty przeglądów też potrafią wystraszyć, tym bardziej że jakość obsługi (wiadomego) ASO pozostawia wiele do życzenia. Nie jest to auto ani tanie, ani ekonomiczne ale sprawiające mega frajdę z umiarkowanie dynamicznej jazdy.
Jestem w 100% zadowolony ze swojego wyboru !!!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana zaworu EGR na gwarancji.
Tragiczny jest za to serwis w Szczecinie - brak słów. Totalnie psuje wizerunek marki i skądinąd bardzo udanego auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 215KM 158kW
[l/100km]