Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 I SUV

Andy, 13 lat temu
Silnik 2.4 D5 215KM 158kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 69 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
2,46
42% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Naprawdę wspaniały układ jezdny. Wyboje, krawężniki, śnieg lód, nic mu nie straszne.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : SFALOWANIE BLOKU SILNIKA
Inne : PĘKNIĘTE TULEJE W SILNIKU
Układ elektryczny : AWARIA TURBOSPRĘŻARKI
2,0
Całokształt
Samochód jest ładny, dobrze przyspiesza,z bardzo dobrym układem jezdnym, ale jest BEZNADZIEJNEJ jakości (2 wymiany całego silnika, awaria turbosprężarki, po 4 wizyty w serwisie w miesiącu), ma brzydki dźwięk silnika, jest mały z tyłu i ma przeciętną skrzynię biegów.
Wrażenia
2,0
Silnik
Sam silnik jest O.K., dobrze się zbiera (szczególnie po dodaniu tego fabrycznego tuningu). Wadą jest spora turbo - dziura w dolnym zakresie obrotów. Jest tylko jedno DUUUŻE ale... po 30 tyś wymieniono mi CAŁY silnik z powodu sfalowania powierzchni bloku silnika (i wycieków płynu chłodniczego), a po 60 tyś znowu wymieniono mi CAŁY silnik, tym razem z powodu popękania tulej oraz kolejny raz wycieku płynu chłodniczego. Dwie wymiany silnika w niecałe 2 lata, trochę kiepsko...
3,0
Skrzynia biegów
Dość szybka, ale ja chyba się do automatów nie przyzwyczaję. W salonie jeździłem manualem, było dużo lepiej.
5,0
Układ jezdny
Tu jest super. Dobrze się trzyma drogi, dobrze tłumi, jest nieczyły na wszelkie dziury w jezdni, krawężniki, wjeżdżanie w zaspy śniegu itp.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra. Z tyłu trochę słaba widoczność, ale w granicach normy. Prawie nie ma martwego pola, co jest sporym plusem.
4,0
Ergonomia
Faktycznie szwedzki design to super sprawa. Ładne wnętrze, dość funkcjonalna deska.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Co tu pisać, jak trzeba to grzeje, jak trzeba to chłodzi. Strasznie szyby parują bez klimy.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dobrze, ale z tyłu miejsca co kot napłakał. Mogli się bardziej postarać. I bagażnik też nie poraża.
1,0
Wyciszenie
Silnik ma brzydki dźwięk, przy włączonej klimie coś jęczy (podobno ten typ tak ma), słychać upust powietrza z turbosprężarki.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
11 - 12 litrów na 100 km, mogło chyba być lepiej. I to głównie w trasach, choć przy dużych szybkościach.
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochód to narzędzie pracy, ma jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć. A to coś głównie stoi w serwisie. Więc chyba nie o to chodzi, gdy się kupuje auto. Auto szybkie, dobre zawieszenie, ale dość małe i awaryjne.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsute lusterko, konieczność jechania do serwisu bo sfiksował filtr cząstek stałych, potem coś z poziomem oleju, potem znowu coś. W okresie 1 czerwca 2011 do 15 sierpnia 2011 - około 8 wizyt w serwisie. O jakości serwisu AUTO GALA w Warszawie, też lepiej nie mówić,słowo żenada będzie chyba optymalne.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
DWIE WYMIANY CAŁEGO SILNIKA. Po 30000 sfalowanie bloku silnika (i wyciek płynu chłodniczego), po 60000 popękane tuleje (i znów wyciek płynu chłodniczego). Do tego 2 awarie tubosprężarki.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 215KM 158kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC60 I SUV