Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 I SUV

baniacki, 14 lat temu
Silnik 2.4 D5 215KM 158kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,92
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : komfort i właściwości jezdne
5,0
Całokształt
przed zakupem testowałem ML, Q7 i Tuarega i tylko ten ostatni dorównywał komfortem - chyba jestem już podtatusiały :)
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik świetny, ale jest to mój pierwszy disel z automatem więc nie mam odniesienia - w porównaniu z benzyną przy za dużym gazie przy ruszaniu trochę mułowaty, niemniej i tak większość zostaje w tyle
5,0
Skrzynia biegów
automat - pełna wygoda - cóż, po dwóch miesiącach musze się kontrolować jak jeżdżę z manualną żeby nie robić kangurów
5,0
Układ jezdny
świetnie trzyma się drogi, zwłaszcza na zakrętach, reakcja niemal natychmiastowa dwa razy po dużych wybojach włączył mi się komunikat o sprawdzeniu DSTC - jeszcze tego nie diagnozowałem, niemniej po wyłaczeniu silnika system się resetuje. Trochę mnie zastanawia dlaczego jeżeli jest komunikat o potrzebie sprawdzenia serwisowego DSTC w trakcie jazdy nie można go ponownie włączyć
Komfort
4,0
Widoczność
przód i boki świetnie - gorzej do tyłu zwłaszcza jak stoi za Wami niski samochód mieszczący się w obrysie pojazdu. Muzyka gra , nic nie widac nic nie słychać i przy cofaniu dzwon gotowy.
5,0
Ergonomia
totalnie i niezaprzeczalnie dzieło sztuki użytkowej na zewnątrz i w środku
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima non stop - nie wymieniałem jeszcze filtra cząsteczek (chyba że mi go wymienili na przeglądzie) ale w porównaniu z moim poprzednim samochodem nie kaszlę, nie kicham, nie drapie mnie w gardle - czyli w pełni przyjazna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca i pasażer z przodu pełen komfort, w linii siedzeń tylnych przydałoby się co najmniej 5 cm więcej (jak się ma wysokie dzieci to ....) - w trójkę z tyłu trochę ciasno, zwłaszcza jak fotelik małego jest na środku To moje pierwsze Volvo - z każdym kilometrem nie żałuję wydanych pieniędzy - wreszcie nie boli mnie kręgosłup i nie wychodzę na czworaka z samochodu po trasie. Przykład godz. 3,30 wyjazd Warszawa, 11,00 - 15,00 Berlin, powrót 21,40 Warszawa i jeszcze siła na spotkanie. Poza bólem głowy z niewyspania żadnych innych objawów
5,0
Wyciszenie
świetne - przy muzyce nie słychać trąbiącego nerwusa z tyłu :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy spokojnej płynnej jeździe raport chwilowego spalania przy prędkościach 80-110 km/h wynosi pomiędzy 5,8 a 7,6 l/100km. Nie resetuję od jakiś 20 tys. średniego spalania (w tym niestety miasto i korki)i wyświetla 8,4 l/100km. Cykl jazdy 70% trasy - 30% miasto Nie wiem skąd poprzednicy wzięli cene 800 zł za przegląd - po 30 tys. z czyszczeniem klimy zapłaciłem 1900 zł, natomiast po 60 tys. powinienem nie przekroczyć 2300 zł. Narzekanie na drogi serwis jest nieporozumieniem - co 30 tys. w moim przypadku 2-3 razy w roku można tyle wydać, zwłaszcza biorąc pod wagę oczekiwaną trwałość.
5,0
Stosunek jakość/cena
dotychczas -w pełni wart swojej ceny jeżeli w tym samym stanie dojedzie 300 tys. przebiegu, to będzie mój najlepszy wydatek motoryzacyjny od 15 lat książka gwarancyjna jest do 900 tys. a Szwedzi volvo kupują raz w życiu (podobnież :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie stwierdziłem żadnych denerwujących zdarzeń
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez uwag

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 215KM 158kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW
Średni koszt przejechania 100 km
60,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo XC60 I SUV