przed zakupem testowałem ML, Q7 i Tuarega i tylko ten ostatni dorównywał komfortem - chyba jestem już podtatusiały :)
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik świetny, ale jest to mój pierwszy disel z automatem więc nie mam odniesienia - w porównaniu z benzyną przy za dużym gazie przy ruszaniu trochę mułowaty, niemniej i tak większość zostaje w tyle
5,0
Skrzynia biegów
automat - pełna wygoda - cóż, po dwóch miesiącach musze się kontrolować jak jeżdżę z manualną żeby nie robić kangurów
5,0
Układ jezdny
świetnie trzyma się drogi, zwłaszcza na zakrętach, reakcja niemal natychmiastowa
dwa razy po dużych wybojach włączył mi się komunikat o sprawdzeniu DSTC - jeszcze tego nie diagnozowałem, niemniej po wyłaczeniu silnika system się resetuje.
Trochę mnie zastanawia dlaczego jeżeli jest komunikat o potrzebie sprawdzenia serwisowego DSTC w trakcie jazdy nie można go ponownie włączyć
Komfort
4,0
Widoczność
przód i boki świetnie - gorzej do tyłu zwłaszcza jak stoi za Wami niski samochód mieszczący się w obrysie pojazdu. Muzyka gra , nic nie widac nic nie słychać i przy cofaniu dzwon gotowy.
5,0
Ergonomia
totalnie i niezaprzeczalnie dzieło sztuki użytkowej na zewnątrz i w środku
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima non stop - nie wymieniałem jeszcze filtra cząsteczek (chyba że mi go wymienili na przeglądzie) ale w porównaniu z moim poprzednim samochodem nie kaszlę, nie kicham, nie drapie mnie w gardle - czyli w pełni przyjazna
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca i pasażer z przodu pełen komfort, w linii siedzeń tylnych przydałoby się co najmniej 5 cm więcej (jak się ma wysokie dzieci to ....) - w trójkę z tyłu trochę ciasno, zwłaszcza jak fotelik małego jest na środku
To moje pierwsze Volvo - z każdym kilometrem nie żałuję wydanych pieniędzy - wreszcie nie boli mnie kręgosłup i nie wychodzę na czworaka z samochodu po trasie.
Przykład godz. 3,30 wyjazd Warszawa, 11,00 - 15,00 Berlin, powrót 21,40 Warszawa i jeszcze siła na spotkanie. Poza bólem głowy z niewyspania żadnych innych objawów
5,0
Wyciszenie
świetne - przy muzyce nie słychać trąbiącego nerwusa z tyłu :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy spokojnej płynnej jeździe raport chwilowego spalania przy prędkościach 80-110 km/h wynosi pomiędzy 5,8 a 7,6 l/100km. Nie resetuję od jakiś 20 tys. średniego spalania (w tym niestety miasto i korki)i wyświetla 8,4 l/100km.
Cykl jazdy 70% trasy - 30% miasto
Nie wiem skąd poprzednicy wzięli cene 800 zł za przegląd - po 30 tys. z czyszczeniem klimy zapłaciłem 1900 zł, natomiast po 60 tys. powinienem nie przekroczyć 2300 zł.
Narzekanie na drogi serwis jest nieporozumieniem - co 30 tys. w moim przypadku 2-3 razy w roku można tyle wydać, zwłaszcza biorąc pod wagę oczekiwaną trwałość.
5,0
Stosunek jakość/cena
dotychczas -w pełni wart swojej ceny
jeżeli w tym samym stanie dojedzie 300 tys. przebiegu, to będzie mój najlepszy wydatek motoryzacyjny od 15 lat
książka gwarancyjna jest do 900 tys. a Szwedzi volvo kupują raz w życiu (podobnież :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie stwierdziłem żadnych denerwujących zdarzeń
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
bez uwag
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 215KM 158kW
[l/100km]