Generalnie jestem mocno zawiedziony. Jest kilka zalet, m.in dobre fotele, niezłe prowadzenie. Ale dźwięk silnika bardziej przypomina ciężarówkę niż w miarę wygodną limuzynę, wibracje przenoszą się na każdy element (a serwis twierdzi, że ten typ tak ma), zawieszenie jest twarde, że można sobie na polskich drogach odbić śledzionę.
Wrażenia
2,0
Silnik
Fakt, dynamika jest ok. Ale ten dźwięk? Jak zimny, to raczej przypomina czołg niż samochód. Po 500 km wychodzę z głową spuchniętą jak arbuz. Wibracje czuję pod plecami i tyłkiem. Chyba, że to taki darmowy masaż. Dziękuję wolę jednak masaż na życzenie, a nie cały czas.
4,0
Skrzynia biegów
Jest OK, zmienia dość szybko. Podobno awaryjna, ale u nie wszytko działa dobrze.
1,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość twarde. Sprzęgło haldex to totalna porażka. Na śniegu wchodzisz w zakręt, a auto jedzie prosto; po chwili czujesz kopnięcie w tyłek: acha włączył się napęd na tylną oś - zaczyna skręcać. Dramat. Nigdy więcej. Tym nie da się bezpiecznie jeździć. Już lepiej mieć napęd na przód, przynajmniej wiesz, czego się spodziewać.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Jak wspomniałem: czołg nie samochód
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali dość umiarkowanie, jak na duże auto - ok 9 l w mieście
3,0
Stosunek jakość/cena
Drogo!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW
[l/100km]