To mój pierwszy Diesel, ale jednak wydaje mi się, że jak na nowoczesny silnik powinien mieć lepszą kulturę pracy (trochę za głośny)
5,0
Skrzynia biegów
Automat. Ma dosyć duże opóźnienie podczas ruszania, ale w trasie spisuje się rewelacyjnie. Nie ma problemów przy wyprzedzaniu, nie trzeba się nawet bawić w manualną redukcję biegów.
4,0
Układ jezdny
Przednie zawieszenie trochę \"stuka\". Potwierdzam też opinię Tomsky\'ego, że podczas skrętów (szczególnie w prawo) z zawieszenia dochodzą jakieś dziwne dźwięki (ale nie zawsze). Jestem po pierwszym przeglądzie i serwis nie stwierdził żadnej usterki. Zobaczymy co będzie dalej.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak dla mnie rewelacyjna. Oczywiście parkowanie z czujnikami znacznie ułatwia sprawę.
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele (podgrzewane), dostęp do wszystkich pokręteł i przycisków rewelacyjny. Intuicyjna obsługa tempomatu i radia przyciskami na kierownicy. Bardzo duży plus za możliwość samodzielnego włączania i wyłączania czujnika deszczu jednym przyciskiem na dźwigience do obsługi wycieraczek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacyjnie działająca klima, zarówno w lecie jak i w zimie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie wystarczająco dużo miejsca zarówno z przodu (fotele z pełną regulacją, dla kierowcy elektrycznie), jak i z tyłu. Jeśli chodzi o bagażnik, to żona trochę narzeka, że za mały, ale ja cały czas jej powtarzam, że to nie Q7 ;)
4,0
Wyciszenie
Byłoby idealne, gdyby nie słyszalny klekot silnika. Tutaj mogli się jednak bardziej postarać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Całość opinii burzy spalanie. Jak na Diesla zdecydowanie za dużo. Miasto - nawet do 14, trasa - zawsze powyżej 9 (prędkości do 120-130 km/h).
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW
[l/100km]