Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 I SUV

dyzdak, 7 lat temu
Silnik 2.0 D4 163KM 120kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 51 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC60 I SUV 2.0 D4 163KM 120kW 2012-2013 - Oceń swoje auto
3,92
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie autko bardzo przyjemne. Wysoka pozycja bardzo podnosi komfort podróżowania. Mniej męcząca jazda. Doskonale w nocy (wysoka pozycja=mniejsze oślepianie przez pojazdy z przodu i z tyłu). Wysoko umieszczone ksenony, dobra widoczność w nocy. Przyjemny i funkcjonalny kokpit. Dobrej jakości materiały. Odpowiednie wspomaganie. Dobra widoczność z wyjątkiem do tyłu. Diesel nieco głośny przy biegu jałowym, ale dźwięk silnika jest przyjemny (nie jest to typowy klekot). Przed zakupem rozważałem Passata i jest w nim dużo ciszej. Wysoko umieszczona podłoga bagażnika też ma swoje zalety. Mankamentem może być twarde (sztywne) zawieszenie. Auto bardzo stabilne, ale na nierównych drogach mocno trzęsie.
Wrażenia
4,0
Silnik
400nM robi swoje, choć to tylko 163 konie. Jak na auto ważące 1700 kg nie brakuje siły. Wyprzedzanie na 4,5 biegu nie stanowi problemu.
4,0
Skrzynia biegów
Działa precyzyjnie i miękko. Dla mnie dobrze zestopniowana. 6 bieg daje możliwości przyspieszania, wyprzedzanie raczej na 4 i 5. 1 krótka, ale tak jest chyba w każdej 6 biegowej skrzyni (testowany passat podobnie).
3,0
Układ jezdny
Tu trudno o jednoznaczną opinię. SUV dla stabilności wymaga twardego zawieszenia. Tu jest jednak dla mnie zbyt sztywno. W Avensisn t25 zawieszenie dużo bardziej komfortowe, choć auto mniej pewnie trzymające się drogi. Z pewnością auto daje poczucie bezpieczeństwa. Wspomaganie dobrze zestopniowane.
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoka pozycja poprawia widoczność przy wyprzedzaniu. Do tyłu słabo, ale są czujniki. Duże luterka boczne ułatwiają manewrowanie. Ogólnie dobrze.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Mam trochę trudności z dopasowaniem ustawienia fotela, żeby noga nie cierpła. Jak dobrze dla nogi to podłokietnik za nisko;-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autem jeżdżę od września. Póki co ok. Zobaczymy zimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Dla pasażerów z tyłu umiarkowanie. Chyba nieco mniej miejsca niż w poprzedniej avensis t25.
4,0
Wyciszenie
Disel - na niskich obrotach i przy przyspieszaniu głośniej niż w passacie, czy nawet Auris, którą równloegle używam (benzyna). Dźwięk jest jednak całkiem przyjemny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zobaczymy. Pali umiarkowanie. Na autostradzie 7 - 8 l. W trasie przy prędkościach 90 - 120 - 6,5 - 6.7. Miasto ok 9 - 10. Duże auto.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zobaczymy. Auto ma 4 lata ale niski przebieg 50 tys. Póki co jest ok.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nadwrażliwy czujnik parkowania z przodu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt krótko jeżdżę. Póki co po przejechaniu autem ok 4 tys. km. nie ma problemu. W sieci piszę się na temat poważnych awarii silnika (przepalanie płynu chłodzącego, konieczne tulejowanie, a nawet wymiana silnika; zrywający się pasek osprzętu i rozrządu). Zobaczymy.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo XC60 I

Liczba wpisów: 11

Volvo XC60 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo XC60 I SUV