Przeniesienie napędu
: Poslizg sprzegla przy 160 000 km
4,0
Całokształt
Auto ogolnie super.Wygoda wsiadania,wysiadania,wysoki przeswit,dobre wyciszenie,mocny 5 cyl silnik o malym apetycie na paliwo.To moje drugie Volvo i napewno bedzie nastepne.
Wrażenia
5,0
Silnik
163 kM na przednia os wystarczajaco.Wyczuwalny dol w zakresie 1000-2000 obr/min.5 cyl brzmi pieknie.Szkoda ze Volvo zaprzestalo produkcji tych silnikow.
3,0
Skrzynia biegów
6 biegowa manualna drivE.
Sprzeglo z dwumasa wymienione przy przebiegu 160 000 km.Slaby wynik.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze sie prowadzi,nawet przy predkosciach 180-200 kmh.
Po 170 000 km do wymiany tylne amory i tuleje metalowo gumowe na wahaczach.Mamy takie drogi niestety.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mozna do niczego sie przyczepic.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca porownywalnie jak w V70 tylko wyzej do podsufitki.Wystarczajaco na 4 os Rodzine.Ze spakowaniem na wakacyjny wyjazd nie ma zadnego problemu i jeszcze cos widac przez tylna szybe.
Bardzo wygodne fotele.
5,0
Wyciszenie
Predkosci 180-200 kmh zaden problem,lekki szum.Silnika nie slychac prawie wcale.Przy malych predkosciach przy przyspieszaniu dociera piekne brzmienie 5 cylindrow.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wybralem ta wersje silnikowa glownie ze wzgledu na ekonomie.
Nie zawiodlem sie.Spalanie w cyklu mieszanym z przewaga na miasto ok 7,5 l/100 km.Na zbiorniku zawsze ok 900 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanio czy drogo?Napewno nie zamienilbym na VW,Skode czy Audi lub Mercedesa,tym bardziej BMW,wiec trzeba zaplacic tyle ile kosztuje.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przeciekanie przedniej szyby,trzeba bylo wklejac na nowo.Wada fabryczna nie tylko w moim egzemplarzu,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana sprzegla z dwumasa przy 160 000 km.Koszt 7500 zl serwis Volvo.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D3 163KM 120kW
[l/100km]