Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 I SUV

Tof (k-r-m@o2.pl), 12 lat temu
Silnik 2.0 T5 240KM 177kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC60 I SUV 2.0 T5 240KM 177kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
3,85
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niewielka pojemność w relacji do masy radzi sobie wyjątkowo dobrze.
4,0
Całokształt
Auto byłoby doskonałe gdyby ktoś sensowny popracował nad fatalnym zawieszeniem i fotelami, a inny ktoś gdyby nie wpisywał do danych technicznych zużycia paliwa których to auto w żadnych warunkach nie ma szans osiągnąć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Czterocylindrowy T5 - mocny, dynamiczny, dobrze reaguje na gaz. Byłby doskonały gdybym wcześniej nie miał znacznie lepszego pięciocylindrowego 2.5T... Ponadto ten nowy baaardzo dużo pali.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia Powershift - w większości sytuacji drogowych brak zastrzeżeń, jednak często jest ospała przy ruszaniu.
1,0
Układ jezdny
Zawieszenie Four-C, które miało oferować duży komfort i dobre prowadzenie. Niestety fatalnie dobrana twardość sprężyn powoduje że jazda zamiast cieszyć męczy - auto albo jednocześnie buja i trzęsie albo tylko trzęsie. Zdecydowanie odradzam Four-C w tym modelu.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, duże lusterka, do tego radar parkowania z przodu i z tyłu.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno i działa tak jak powinno. W menu bardzo dużo możliwości konfiguracji obsługi. Jedynie pokrętła od radia i klimatyzacji są śliskie i trzeba je mocniej uchwycić. Fotele niepotrzebnie twarde, nie dające wygody. To jest Volvo?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pełna automatyczna klimatyzacja z funkcją poprawy jakości powietrza i trzema poziomami siły nadmuchu w trybie automatycznym.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca ilość miejsca w każdym z trzech wymiarów.
5,0
Wyciszenie
Ciche szumy kół i powietrza, dobre wyciszenie silnika, jedynie fatalne zawieszenie potrafi czasem zahałasować.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli ktoś kupując auto szacuje przyszłe koszty paliwa opierając się na danych fabrycznych będzie miał przykrą niespodziankę. Auto nawet przy spokojnej jeździe pali o 50% (!) więcej niż podaje producent.
2,0
Stosunek jakość/cena
Płacąc tak dużo za samochód oczekuje się że będzie on pod każdym względem co najmniej dobrze dopracowany. Niestety tak nie jest i nabywca zostaje z drogim cackiem które męczy z każdym przebytym kilometrem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem nie domykają się drzwi pasażera, czasem wariuje przedni czujnik parkowania. Serwis na razie sobie z tym nie poradził.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za mały przebieg by napisać coś więcej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T5 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC60 I SUV