Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 I SUV Facelifting

Grzegorz, 8 lat temu
Silnik 2.4 D5 220KM 162kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 48 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D5 220KM 162kW od 2015 - Oceń swoje auto
2,38
44% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : nic
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Układ elektryczny
Inne
2,0
Całokształt
Auto z zewnątrz podoba mi się nadal, ale po 6 miesiącach użytkwoania - jestem zażenowany i rozczarowany... Brak spasowania elementów, skrzypienie w środku - wykończenie Summum - pełna skóra; problemy notoryczne z elektroniką - upgrady systemu nie pomagają; silnik słychać w głosnikach - jak w polonezie z lat 90tych... No i niby że Volvo to bezpieczne auto? Nieprada! - bo jakie auto z systemem startu na guzik można wyłaczyć podczas jazdy klikając w ten guzik? Ja nie znam żadnego - a Volvo tak można... i np. jadąc 80km/h zobaczysz komunikat na desce - "Aby uruchomić silnik przełącz skrzynię w tryb P" co jest nierealne oczywiście w czasie jazdy. Podpowiedź - w trybie N też można odpalić sielnik i to mi się udało - zapamiętajcie to, bo może się kiedyś przydać.
Wrażenia
2,0
Silnik
robi psikusy - labo nie odpala wcale - ponoć był to błąd programowy pompy paliwowej - dwukrotnie laweta-serwis; albo gaśnie samoistnie w czasie jazdy - ponoć podobny błąd - kolejne akcje serwisowe nie pomogają... ŻENADA!
1,0
Skrzynia biegów
Automat jest - działa bardzo powoli, przełożeń tylko 6 - co przekłada się na spalanie rzedu 18 litrów i więcej przy prędkościach powyżej 160 km/h. W górach zupełnie sobie nie radzi i trzeba ręcznie ustawiać, bo albo obroty spadają do minimum albo zmiana przełożenia trwa wieki...
3,0
Układ jezdny
wybiera nierówności całkiem przyzwoicie, chcoiaż progi zwalniające to huśtawka - prawie jak we francuskich starych peugeotach - bujawka generalnie... wysoko położony środek ciężkości sprawia, że prowadzenie do 70 km/h jest bezpieczne - przy większych prędkościach auto zupełnie ignoruje nagłe reakcje kierowy i samo sobie sunie do przodu (test na torze w Kielcach)
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność jest ok, kamera cofania pomaga, choć i bez tego - generalnie nie ma się za bardzo do czego przyczepić.
2,0
Ergonomia
procesor komputera nawigacji i elektroniki w środku - wydaje się, że pamięta czasy Atari - prędkośc wyliczania trasy - czy choćby wpisywania każdorazowo nazwy miasta - nawet jeśli szukamy ulicy 100 m od nas - porażka! brak liter w nawigacji w polskiej wersji językowej - ktoś jest mądrzejszy i usunął z programu np. V lub X - mimo, że na klawiszach są... Nie pozwala to np. ustawić nazwy htospota auta na XC60 - wifi zainstalowane działa bez problemu, radio często gubi stacje. A do tego wszystkiego - najbardziej idiotycznie działający system Start-Stiop, którego nie można wyłączyć na stałe a powoduje wyłaczanie silnika przy prędkości poniżej 10 km/h - próg zwalniający - auto zgasło, wspomaganie nie działa; wyjazd z parkingu powolutku - auto gaśnie... IRYTUJĄCE!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewa się po ok. 10 minutach jazdy - bez wzgędu na temperaturę otoczenia - -10oC czy 0oC - podgrzewanie siedzeń przednich działa sprawnie - ale nie wyłącza się lub nie zmniejsza grzania po jakimś czasie (jak to jest np. w Audi) a idzie na maksa - brak czujnika temperatury w siedzeniach, który mógłby to ograniczyć a przez to poprawić komfort - za to minus duży. Dodatkowo włączone grzanie siedzenia ppo wyłaczeniu silnika i opuszczeniu auta - grzeje je po ponownym uruchomieniu - mimo, że właczane jest to programowow - nie przełącznikiem "klik-klok"...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu miejsca wystarczająco - z tyłu już robi się ciasno, jeśli ktoś chce jechać komfortowo z przodu. Piąty pasażer narażony jest na wysoki tunel środkowy, co przy dłuższych trasach jest bardzo uciążliwe. No i zapomnijcie o opcji 2 foteliki dziecięce plus starsze dzeicko - mimo SUVowej budy - nierealne upchać taki stan dzieci w aucie. Ratunkiem są wbudowane siedziska w tylnej kanapie dla dzieci - i tylko przy takim układzie siedzeń trzy osoby z tyłu mogą w miarę komfortowo podróżować (o ile się nie pokłócą :0)))
4,0
Wyciszenie
trudno się czepiać tego, bo jednak XC60 to kwadratowa puszka z dużą powierzchnią lusterek bocznych, przedniej, płaskiej szyby i dużych opon - do 140 km/h jest dobrze. Powyżej - bardzo głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe miejskiej poniżej 9,2 l/100km nie udało mi się sprowadzić spalania. Na trasie wynik ok. 7-9 litrów możliwy do uzyskania nie przekraczając 120 km/h. Spalanie rzedu 24 l/100km to norma przy prędkościach 180-221 km/h - długie trasy na niemieckich autostradach nocą. Długie nie były, bo paliwo się szybko kończy w baku. Generalnie - do emeryckiej, miejskiej jazdy ze wsi do miasta jest ok - nie spali powyżej 10 litrów jak sie nie przekroczy 70 km/h.
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione za 229.000 PLN brutto - z pełnym wyposazeniem Summum i dodatkami typu DVD tylnych siedzeń, pakiet Polestar-ponoć do zwiększenia mocy silnika- nie zauważyłem zmiany...; hak i dywaniki gumowe. Za te pieniądze można kupić naprawdę NIEZAWODNE AUDI, SUBARU czy Discovery. Zakup Volvo uwazam za swoją porażkę - mimo, że nadal podoba mi się z zewznątrz.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po wyjechaniiu z salonu wróciłem po 3 godzinach - z uwagami, ze auto ściąga - NIEMOŻLIWE! usłyszałem. Serwisant wsiadł do auta i wróciliśmy na serwis po 5 minutach. Po godzinie odebrałem auto z ustawioną zbieżnością. Po pierwszych 3000 km wysłałem do serwisu maila z informacją o 31 usterkach. Na wizycie usłyszałem, że oni moga przyjąć jedynie 5 a na kolejne mam umówić się na następną wizytę! ŻART? Nie. Takie mamy wytyczne. i od tego się zaczęło. Auto kupione w lipcu 2015. Do dziś - marzec 2016 spędziło 17 pełnych dni w serwisie. Bez auta zastępczego, bo takiej usługi Volvo nie zapenia - mimo obietnic, jakie dostałem od handlowca. Niedopasowane elementy, skrzypiące drzwi, pękająca skóra na kierownicy, resetujący się system elektroniki w czasie jazdy, wyłaczanie notoryczne DVD w zagłówkach - samoczynne i wiele, wiele innych.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pierwszy raz w życiu jechałem autem do serwisu... na lawecie. I to własnie Volvo XC60. Dwukrotnie już! Silnik zgaszony - postanowił się nie uruchamiać. Błąd pompy paliwowej. Akcja serwisowa miała to naprawić. Wręcz popsuła - auto zaczęło gasnąć podczas jazdy i samocczynnie się uruchamiać. Wyobraźcie sobie sytuację, że jedziecie 140 km/h autostradą na tempomancie i nagle zapalają się kontrolki wszystkie i silnik nie pracuje...wspomaganie kierownicy i hamulce również. Po ok. 1,5 sek samochód sam uruchamia ponownie silnik i jedzie dalej... Prosta droga, nic się nie stało. A teraz to samo wjeżdzając na rondo gdy nagle auto gaśnie i słychać pisk hamulców dojeżdzającego z boku auta? Już jest bardzo niemiło... Kolejna akcja serwisowa ponoć to naprawiła - wczoraj odebrałem auto z serwisu - zobaczymy za kilka dni.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 220KM 162kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC60 I SUV Facelifting