Silnik
: Brzmienie i moc. Poza tym jakosc wykonania
5,0
Całokształt
Mój pierwszy SUV. Ogólnie bardzo dobrze - duże auto o nieporównywalnym prześwicie z innymi autami tej klasy - bardzo wygodne w mieście i na weekendowe wyjazdy poza miasto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ok - 2.4 litra świetnie brzmi. Ostatnio czytałem że przegrywa z dwulitrowym dieslem Mazdy CX-5 bo bardziej paliwożerny i mniej nowoczesny. Byłem na dwóch jazdach próbnych Mazdą - sorry ale przy aucie za 200k litra paliwa więcej na 100km nie ma takiego znaczenia jak dźwięk dodatkowego cylindra i kilkadziesiąt koni mocy więcej. Jedyne co żałuję - swojego skąpstwa że nie wziąłem D5:/
4,0
Skrzynia biegów
Nie jestem fanem automatów - robi swoją robotę ta skrzynia ale demonem szybkości nie jest...
4,0
Układ jezdny
Trzymanie drogi ok - nadwozie i wspomniany przeswit bardzo wysoko co sie czuje jadac autostradą. Napęd na cztery koła - wykorzystuje rzadko ale nie żałuję że wziąłem.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu widok elegancki - wszystko widać. Do tyłu - mam kamerę wiec tez ok. Ogólnie spoko.
5,0
Ergonomia
Fotele marzenie - mam wersję Ocean Race z jasną skórą więc zachwycam się kolorem i cierpię jak to trzeba potem myć. Jakość wykonania naprawdę w porządku. Panel koło kierowcy ('ludzik' Volvo + klawiatura telefonu) specyficzne dla Volvo ale da się przyzwyczaić. Może mi ktoś wytlumaczyc po co jest mała półeczka za tym panelem? Bez sens kompletny i zabiera miejsce
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wolałbym więcej bo szału nie ma. Z tyłu ok jesli jedziemy we czwórkę - dla piątej osoby kapa bo wysoki tunel srodkowy - ze spodziewam sie drugiego i trzeciego dziecka w tym roku to z Volvo trzeba się będzie rozstać;)
5,0
Wyciszenie
Jakbym chciał cichsze to bym wziął czterocylindrowe. Mruczy tak jak chciałem i jest ok. Na autostradzie 160 i można normalnie rozmawiać w kabinie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co tylko leję ropę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Volvo daje największe rabaty wśród konkurencji - Mazda oferowała 0% (słownie zero) na CX-5 a Volvo ponad 20% przy zakupie na flotę. Wybór był prosty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak ale to jeszcze nie cały rok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D4 190KM 140kW
[l/100km]