Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC60 I SUV Facelifting

Pedros77, 9 lat temu
Silnik 2.4 D4 181KM 133kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 26 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo komfortowy samochód z całkiem przyzwoicie radzącym sobie z tak ciężkim autem zespołem napędowym - diesel 2.4 5cyl. + automat
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
Inne
Inne
4,0
Całokształt
Auto nie budzące zazdrości sąsiada :). Ma już swoje lata (debiut w 2008r) i to czuć. Konkurenci są nowocześniejsi. Wybierałem pomiędzy Volvo XC60, Mercedes GLK, BMW X3, AUDI Q5, Mazdą CX-5 i Lexus NX300. W mojej opinii najlepszy wybór to X3, XC60 to zakup z rozsądku.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę przestarzały jak na dzisiejsze czasy. Konkurencja ma dużo lepsze technicznie rozwiązania. Silnik trochę warczy po dieslowsku od niskich obrotów i tu komfort akustyczny niczym się nie różni od 10 letniego Volvo V70 mojego kolegi. Przy wyższych obrotach i zapięciu drugiej turbospężarki pomruk staje się sympatyczny, ale nie na dłuższą metę. Jak jedziesz dynamicznie na polskich drogach, to potem takie buczenie pozostaje w głowie na długo po zaśnięciu? Motor ma jednak spory zapas momentu i zbiera się od najniższych obrotów. Temperament hamuje mu skrzynia biegów, ale w codziennej jeździe nie jest to dokuczliwe (czas reakcji skrzyni od wydania polecenia).
4,0
Skrzynia biegów
Jeszcze się nie zepsuła, więc oceniam ją wysoko. Nie jest taka szybka jak ZF w BMW, ale działaniem nie ustępuje zbyt dużo DSG, które z cięższymi autami w mojej opinii radzi sobie nie najlepiej. Brak jest funkcji AUTO STOP (standard u konkurencji) przez co na czerwonym świetle trzeba cały czas trzymać pedał hamulca.
5,0
Układ jezdny
Płyta podłogowa MONDEO., więc całkiem nieźle. Przy takim wysokim nadwoziu też nie jest źle na zakrętach. Warto zamówić siedzenia sportowe. Mają bardzo dobre trzymanie boczne i są wygodniejsze niż standardowe.
Komfort
5,0
Widoczność
Z tym jest OK., ale oczywiście najlepiej się doposażyć w czujniki przód i tył oraz kamerę cofania. W wersji z przyciemnianymi szybami z tyłu jest za mocne zaciemnienie. W efekcie jeżeli masz lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemnienia (niestety nie da się tej funkcji wyłączyć jak np. w AUDI,VW) to w lusterku wstecznym niewiele widać.
4,0
Ergonomia
Z tym nie jest najlepiej. Nawet po dłuższej jeździe trzeba chwilę zatrzymać wzrok na gęstwinie przycisków zanim trafi się w odpowiedni. Przycisk hamulca elektrycznego po lewej stronie to porażka. Zestaw multimedialny SENSUS bez ekranu dotykowego z wieloma bagami to też nie najlepsze rozwiązanie jak na dzisiejsze czasy. Nie da się np. zakończyć rozmowy tel. jak wcześniej słuchałeś radia. Połączenie internetowe jest dla cierpliwych, więc usługi on-line odpadają. Sterowanie głosowe fajna rzecz, niestety działa w kliku językach oprócz polskiego. Brak jednoczesnego wyświetlenia na centralnym wyświetlaczu TFT spalania i zasięgu. Problemy z odtwarzaniem niektórych płyt DVD. System audio HK nie powala. Moim zdaniem poprzednie Dynaudio było lepsze. Jakość wyświetlacza 7'' b.dobra. Fajna funkcja rozpoznawania znaków drogowych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja 2 strefowa, ale bez możliwości szybkiego ustawienia temperatury w obydwu strefach (u konkurencji przycisk DUAL). Ogólnie działa OK. Nawiewy w słupkach B są zbyt łatwo dostępne dla dzieci. W lecie mogą się pozaziębiać jak skierują na siebie zimne powietrze z klimy. System automat. zamykający obieg zewnętrzny mam, ale nie przekonałem się do skuteczności jego działania. Czasami jechałem za buchającym sadzą Jelczem a wszystko było czuć i tak wewnątrz, dopóki ręcznie nie zamknąłem obiegu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez rewelacji. Na co dzień może być, ale jak jedziesz gdzieś dalej z rodziną to od razu kup box dachowy, bo bagażnik też nie powala.
5,0
Wyciszenie
Tu jest OK., to jeden z atutów tego samochodu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy w miarę. Pali dużo. Miasto 12l, na trasie ciężko zejść poniżej 9l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Rzeczywiście auto drogie (mam najwyższą wersję) i po jego kupnie pewnie długo pozostanie pytanie czy Szwed to dobry wybór ?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie ma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie ma.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC60 I SUV Facelifting