Karoseria
: Lakier wygląda OK tylko do pierwszej trasy.
3,0
Całokształt
Generalnie odradzam Volvo ze względu na koszmarny serwis. Ten słaby serwis połączony jest z przeciętnym autem.
Gdyby nie wygląd, auto byłoby kiepskie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Mułowaty. Teraz próbuję Audi Q5 i to jest zupełnie inna kultura, inny świat. Na koniec oczywiście serwis. Robicie przegląd, pytacie, co będzie na 100% do zrobienia. Zapytane 3 serwisy, każdy ma inną listę. Od siebie dodam listę tego, co chce sprzedać, a nie tego co potrzebujecie.
1,0
Skrzynia biegów
Szarpiąca. Moc auta idzie w gwizdek. Nie wiem czy Dacia ma automat ale jeśli tak, to pewnie ten sam jest w Volvo. Zatem nie przepłacajcie rozważcie Dacię
3,0
Układ jezdny
Przeciętny. Aby utrzymać auto na drodze Volvo, jak większość producentów SUVów, ustawia geometrię w taki sposób, że nieproporcjonalnemu zużyciu ulegają wewnętrzne części opon. Opony sezonowe co 3 lata do wymiany.
1,0
Karoseria
Lakier to koszmar. Aby usunąć owady przyklejone po trasie do maski auta potrzebna jest polerka - słowa serwisu. I wyjątkowo się z nimi zgadzam.
Komfort
3,0
Widoczność
1,0
Ergonomia
Wszystko jest inaczej niż u wszystkich, trzeba szukać lub czytać wielokrotnie instrukcję np aby ustawić wycieraczki do myjni, skasować utwór w dysku.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Termometr w tym samochodzie pokazuje Bóg wie jaką temperaturę. Jak jedziecie zimą na termometrze 3C a w rzeczywistości już dawno jest poniżej 0C. W lecie jest 25C na zewnątrz a termometr 35C. Serwis odpowiada że to jest jedynie orientacyjna temperatura. Klima nie daje żadnego komfortu, wyje kompresor tak że czasami lepiej otworzyc okno niż włączyć klimatyzację.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Wyjący kompresor od klimy. Powyżej 150 km/h, hałas wewnątrz jest taki, że nie daje się słuchać radia ani normalnie rozmawiać
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W ASO ceny z kosmosu za żadną, podkreślam żadną jakość. Za wady produkcyjne (pasek wieloklinowy) będziecie musieli sami zapłacić. Nie muszę dodawać niemało
1,0
Stosunek jakość/cena
Za wysoką cenę dostajecie auto, które ładnie wygląda. Nie próbujcie polegać na zamontowanych systemach. Brak obsługi głosowej w języku polskim. Nawet Niemcy w słabszych modelach to mają. Silnik jak pisałem kiepski.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu 60 tys. km. Wytarte skóry foteli (nie objęte gwarancją). Zniszczona wykładzina bagażnika. Wadliwie pracujący termometr.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIe działające czujniki ciśnienia w oponach - serwis bez pomysłu. Wyjący kompresor - serwis bez pomysłu. Lakier od przyklejonych móch.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
[l/100km]