Silnik
: Doskonałe spasowanie silnika a wąskim zakresie wysokiego momentu obrotowego (400Nm) z 8 biegową skryznią biegów. Daje radę ;)
5,0
Całokształt
Auto spełnia wszystkie powierzone w nim oczekiwania i zaskakująco dobrze sprawdza się na autostradzie. Zapewnia komfort i widoczność wraz z dużym bezpieczeństwem podróży.
Wrażenia
5,0
Silnik
2l, 2tony(prawie) a do 100 km/h w 8,2 sek? Biorę ;) Ósmy bieg jest wspaniały także - 3 tysiące obrotów przy 205 km/h - można jeździć.
4,0
Skrzynia biegów
DSG działa lepiej jak robiąc na niej 160 tys mogłem sprawdzić. Tutaj jednak komfort jest zapewniony, a i 8 przełożeń w trybie automatycznym świetnie się sprawdza. Odradzam samemu biegi zmieniać, bo można się pogubić (silnika nie słychać).
4,0
Układ jezdny
Czuć masę, która w bardziej krytycznych momentach może być trudniejsza do opanowania. Zapewniony jest komfort jak i w mojej wersji mam możliwość regulacji sztywności zawieszenia - to się sprawdza!
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, kamera cofania też się sprawdza.
5,0
Ergonomia
Na nic nie narzekam, a panel środkowy jest po 5 minutach intuicyjny - to pozory, że jest tam wiele przycisków - poza tym całość można wygodnie z kierownicy obsłużyć - pokrętło i 2 przyciski do kompletu wystarczają wówczas w całości. Rewelacyjne foteliki dla dzieci w pakiecie "family" wbudowane w tylne siedziska.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych zarzutów - świetna klima jak i szybkie nagrzewanie się wnętrza w zimie. Nawiewy dla pasażerów z tyłu także się sprawdzają.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przydałoby się więcej miejsca, dyskomfortu jednak nie czuć.
5,0
Wyciszenie
Jadąc spokojnie nic nie słychać, cisza i spokój. Przy jeździe dynamicznej silnik daje o sobie znać, podobnie jak szumy powietrza - ale utrzymanie 180km/h na autostracie nie przysparza żadnych kłopotów - rozmowa normalna nadal jest możliwa.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto drogie, serwis także. Więcej nie wiem, bo nic się jeszcze nie zepsuło.
4,0
Stosunek jakość/cena
200 tys. po rabacie jakie zapłaciłem za ten samochód to masa pieniędzy. Dla osób, które wiedzą czego szukają - jednak nieco za markę się dopłaca, choć w szczegółach widać różnicę między Volvo a autami o niższych cenach (wykończenie wnętrza, czy solidność szczegółów i przemyślanych rozwiązań)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po prawie 50 tys. absolutny brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
[l/100km]