Rozumiem ból posiadaczy Volvo, że nowe silniki maja jeden cylinder mniej. Mimo wszystko w mojej ocenie niczego mu nie brakuje, nie jeździłem wersja 2.4 5-cio cylindrowa, ale 2.0 spisuje się świetnie. Nie brak xc60 dynamiki.
5,0
Skrzynia biegów
8-biegowy geartronic spisuje się świetnie. Szybko reaguje na kickdown. Jak trzeba przytrzyma dłużej na biegu, nie zapina wyższego za szybko. Przy spokojnej jezdzie jest na odwrót. Super.
5,0
Układ jezdny
Jak na podwyższone zawieszenie i wysoki środek ciężkości auto prowadzi się pewnie, dokładnie tam gdzie tego chcę, nie przechyla za bardzo, oczywiście biorac cały czas pod uwagę nadwozie typu suv.
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonała widoczność przed siebie i na boki, wielkie szyby, wysoka pozycja. Trochę gorzej z widocznością do tyłu. Zza tylnej szyby mało widać, bo jest wysoko i pod kątem. Do tego w moim mam przyciemniane szyby tylną i boczne z tyłu.
4,0
Ergonomia
Środkowy panel mógłby być lepiej pomyślany. Nie mam problemu z tym co gdzie jest, bo już się przyzwyczaiłem i zapamiętałem jednak pokrętło do sterowania systemem jest małe i daleko od kierowcy (to jest to prawe górne), ręka musi wisieć w powietrzu i niewygodnie się ustawia np nawigację.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Oczywiście to diesel i zimą trochę trwa zanim się zagrzeje, mimo to wszystko działa super, szybko, tylna kanapa ma własne nawiewy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super lepiej się nie da. Z tyłu trochę gorzej. mam 190cm wzrostu i z tyłu może być przyciasno na nogi, mimo to ,że siedzi się wyżej niż z przodu to miejsca nad głowa jest zapas.
4,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze, choć mogłoby być lepiej, przy wyższych prędkościach wysokie nadwozie robi swoje, jednak nie robi się 'coraz' głośniej. Jest minimalnie głośniej w granicach 140-210 od 0-140 ale nie słychać różnicy między 140 a 200, co było dla mnie zaskoczeniem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dotychczas nie było poważnych usterek, raczej typowe przeglady. Jednak drożej ze względu na markę.
4,0
Stosunek jakość/cena
W granicach norm, jednak z ukłonem na 'drożej niż czuć'.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
[l/100km]