Uwaga - ocena tylko na podstawie jazdy testowej,gdyż poszukuje nowego pojazdu. Stąd podzielę się jedynie pierwszymi wrażeniami. Jazda ponad 70 km,glownie autostrada i droga ekspresową. Ogólnie - rozczarowanie w stosunku do oczekiwań.A wersja najwyższa Summum,diesel,180 KM,automat. Samochód piękny z zewnątrz.
Wrażenia
4,0
Silnik
W miarę dynamicznie. Nie jest źle.
3,0
Skrzynia biegów
Nie mam dobrego punktu odniesienia i od zawsze jeżdżę manualem. Wiec moze nie mam techniki jazdy nauczonej.Ale ta 8-stopniowa skrzynia w Volvo szarpała mi bardziej niż 9-stopniowa w Mercedesie GLC w mieście.
3,0
Układ jezdny
Dość twardo. Bez możliwości zmiany trybu pracy zawieszenia (takie, to dodatkowa opcja).
Komfort
5,0
Widoczność
Fajnie, wysoko sie siedzi,na bardzo wygodnych fotelach. Bardzo duża zaleta pojazdu.
3,0
Ergonomia
Jazda testowa to za mało na ocenę. Ale elektroniczna tablica rozdzielcza wydaje się być nieco przeładowana ilością informacji naraz. Ponadto zarówno tablica,jak i panel nawigacji są nisko,co wymusza odrywanie wzroku od drogi na zbyt długo. Półka na drobiazgi za panelem kokpitu to chory pomysł. Jedno wejście USB,w schowku podłokietnika.Sam podłokietnik zbyt cofniety,ręka na nim prawie nie leży - lipa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zarzutu. Z tyłu chyba tez nie jest źle.
2,0
Wyciszenie
Porażka. Dla mnie samochód powyżej 150 tys. nie ma prawa być głośny. A zaledwie przy 150 km/h juz huczy jak w kompakcie .
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie zdecydowanie przeszacowany pojazd. Za 120-130 tys. byłby ok. Na pewno nie jest wart dwóch stów nawet przy dobrym wyposażeniu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
[l/100km]