Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo XC40 Crossover

Ireneusz, 6 miesięcy temu
Silnik 2.0 T5 247KM 182kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo XC40 Crossover 2.0 T5 247KM 182kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Działa perfekcyjnie.
Silnik : Silnik T18 jest to najlepsza jednostka w Volvo i dobrze znosi GAZ.
Zawieszenie : Jest trochę twardy taki rasowy sportowiec. Raczej wolę miękkie wygodne tapczany.
5,0
Całokształt
Bardzo duży i pakowny samochód. Przy 250KM i trybie dynamic daje sporo frajdy zwłaszcza, że trzyma się jak przyklejony. Po założeniu gazu który działa rewelacyjnie tylko BRC i Prince pomimo blisko 95tys km. Auto jest mega ekonomiczne i nie widać różnicy w przyspieszaniu i słabszej mocy. Jest to samo. Niestety koszty serwisów i cen części w ASO są mega wysokie oraz serwisy niezależne nie są też tanie. Nie wymieniałem też oleju w skrzyni i mostach, który jest zalecany przy 60tys. ogólnie mam pecha bo w każdym samochodzie po wymianie oleju w skrzynie szlag ją trafiał a wymiany w ASO. Bez wymiany też pięknie zmienia biegi a zaraz zbliża się kolejny termin wymiany. Zaryzykowałem i wymianę olejów wykonuję w serwisie u zaprzyjaźnionego mechanika kupując oryginalne części. Auto zostało sprowadzone z USA, gdyż wersja którą chciałem nie jest dostępna w EU a jak jest to ceny są kosmiczne. W salonie po jazdach próbnych miękkie hybrydy to pomyłka totalna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik mam T18 jest rewelacyjny.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja
5,0
Układ jezdny
Jako mój nieliczny pojazd z napędem 4x4 daję sobie radę w terenie. W zimie na łańcuchach poprostu jedzie jak potwór. Ma dużo siły, sprawdziłem holując ciężarowe Iveco przez 15km z ładunkiem o masie 14T.
5,0
Karoseria
Niestety słabo wyprofilowane chlapacze. Auto mocno się brudzi na bokach oraz tył szybko się kurzy. W moim poprzednim aucie JEEP brudził się mniej.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przydał by się typowy tryb manual do regulacji klimy i wentylatora. Bardzo cichy nadmuch.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niestety w tym segmencie nie ma nic większego. W XC40 spokojnie siądzie 5 dorosłych osób. W innych markach jest to wykluczone. Testowałem wiele marek premium i klasy średniej. Niestety muszę dać minusa za szyby bo po lekkim otwarciu 10cm wieje prosto w twarz i szyję, to przez jakiś dziwny profil. Jak kiedyś paliłem to nie ma opcji aby wciągały dym czy popiół, chyba przy centymetrowym odsunięciu szyby.
5,0
Wyciszenie
Bardzo cichy pomimo prędkości np. 160-180.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Filtry są tanie reszta nie wiem bo nic się nie psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niestety ceny najbardziej bogatych wersji są przesadzone na rynku EU. Za to najbiedniejsze wersje XC40 są w super cenach, zwłaszcza, że niewielkim kosztem można je doposażyć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zimie potrafią zamarzać czujniki parkowania i szybko brudzi się kamera cofania. System 360 jest zupełnie nie przydatny chyba, że parkingi podziemne gdzie jest ciasno.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T5 247KM 182kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo XC40 Crossover