Układ elektryczny
: To, czasem zimą zdarza się, że zamarza otwieranie okien i składanie lusterek.
5,0
Całokształt
Auto świetne do miasta i na dłuższe wyjazdy. Dość oszczędne, jak na swoją wielkość. Z tym silnikiem lubi spokojną jazdę, ale jak potrzeba to potrafi się ożywić. Tak dobre, że pod koniec lata odbieram następne nowe XC 40.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nadspodziewanie dobry, jeśli ktoś lubi spokojną jazdę.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra, ale nie tak szybka, jak była w V50.
5,0
Układ jezdny
Jak na SUV bardzo dobry. Auto pewnie trzyma się drogi nawet przy różnym podłożu dla lewej i prawej strony/ (przetestowałem, bo TIR z przeciwka zepchnął mnie z drogi tak, że zjechałem prawymi kołami na ośnieżone pobocze - mimo 90km/h na liczniku i różnej przyczepności kół samochód nadal prowadził się pewnie).
5,0
Karoseria
Wygodne wsiadanie, spokojnie przejeżdża nad śpiącymi policjantami i spokojnie wjeżdża na krawężniki.
Komfort
4,0
Widoczność
Z tyłu mogłaby być nieco lepsza.
4,0
Ergonomia
Volvo, więc dobra, ale przydałaby się lepsza konfigurowalność sterowania.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra, ale bez rewelacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zarzutu. Mimo moich ponad 180 cm wzrostu można siedzieć za mną.
5,0
Wyciszenie
Samochód dobrze wyciszony. Powyżej 130 km/h szum powietrza na karoserii typowy dla SUVów
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na tle innych samochodów premium — dobra.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pozornie inne tańsze samochody dają więcej, ale mam wrażenie, że tu lepiej dopracowane.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki — zima zdarza się, że zamarza otwieranie okien i składanie lusterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej poważnej awarii
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 T3 163KM 120kW
[l/100km]