Ogólnie auto spełnia to co obiecuje. Dowozi komfortowo z punktu A do punktu B i daje więcej co w modelach nie premium. Jeśli ktoś szuka sportowych wrażeń to nie przy tym silniku i chyba nie w tym modelu. To stateczna bardzo wygodne kombi do połykania kilometrów po trasie. Jedyne czego mi brakuje w porównaniu do (głównie niemieckiej) konkurencji to dbałość o jakieś drobne szczegóły i smaczki, które mogłyby wprowadzić większą praktyczność. Duży plus za wbudowane spotify w sam system auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na obecną chwilę nie ma do czego się przyczepić. Jedynie dwa razy wymieniany na gwarancji kabel od power pulse( wadliwa partia). Do tego auto przy dłuższych, ciągłych trasach( 1000 km jednego dnia) lubi trochę oleju wypić.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest to dwusprzęgłówka i to czuć. Na zimnym silniku potrafi szarpnąć. Jak się rozgrzeje to chodzi bardzo fajnie.
5,0
Układ jezdny
Nie ma do czego się przyczepić. Auto trzyma się drogi jak przyklejone. W żadnym poprzednim aucie( zarówno volvo jak i inne marki) nie miałem takiego poczucia bezpieczeństwa niezależnie od warunków. Jeżdżąc po trasie prawie nie używam hamulca, bo wiem, że auto każdy zakręt pokona pewnie. W warunkach ekstremalnych napęd 4x4 robi robotę tam gdzie większość popularnych SUVów wysiada.
5,0
Karoseria
Nie ma do czego się przyczepić. Troche tylko słabe chromy wokół drzwi. Potrafią się dość łątwo porysować np na myjni ręcznej.
Komfort
4,0
Widoczność
Za bezpieczeńśtwo się płaci. Duże słupki A i B. Trzeba wyciągać głowę na skrzyżowaniu. Duży plus za bardzo dobrą jakościowo kamerę cofania o bardzo dużym kącie widzenia.
4,0
Ergonomia
Nie jest źle ale mogłoby być lepiej. Mało haczyków, schowków jak w poprzednich generacjach lub modelach volvo. Przydałoby się jednak aby wróciły przyciski od klimy czy podgrzewania foteli. Obecny patent z ekranem dotykowym, nie jest do końca bezpieczny. Brakuje trochę foteli ze starszych generacji volvo. Były wygodniejsze. System rozrywki jest trochę ograniczony w porównaniu do konkurencji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa dość szybko. Z ogrzewaniem trochę gorzej jeśli jeździ się po mieście
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przydałby się trochę większy bagażnik jak w V70, ale 4 osoby na 2 tygodniowe wakacje mieszczą się, zostawiając sporo miejsca w kabinie.
5,0
Wyciszenie
Zbliżając się dopiero do 200km/h dopiero jest problem z wyciszeniem. Jadąc przepisowo( lub trochę ponad) jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy też tańsze niż u Niemców. Po mieście swoje pali. Spokojnie dochodzi w zimne dni do 14 L/100km bez ograniczania się, ale także bez jazdy od świateł do świateł. Na trasie tempomat ~180 km/h, nie przekracza 10L/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest tańsze niż inne marki premium, ale oferuje prawie dokładnie to samo lub więcej. Brakuje tylko jakiś drobnostek, ale Szwedzi są znani ze swojego surowego podejścia do niektórych rzeczy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety drobiazgów trochę się zdarza, ale żadne nie przekraczały 1000 zł. Typu przewód się zużył, drobny wyciek z 4x4. Wadliwe kable od PowerPulse.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek. Oby tak dalej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D5 235KM 173kW
[l/100km]