Silnik
: Nie sądziłem, że volvo może mieć takie przyspieszenie.
5,0
Całokształt
bardzo udany samochód, wersja silnikowa T5 z pakietem Polestar
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik fajnie brzmi, po doposażeniu w pakiet Polestar dynamiczny, moment 400Nm fajnie ciągnie od niskich obrotów, pomimo sporej masy auta. Przyspieszenie porównałbym do BMW 530i. Volvo jednak nie prowokuje do szybkiej jazdy.
Średnie spalanie ok 10-11L
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna OK, szybsza niż w większości samochodów, jednak nie tak szybka jak w Audi czy BMW.
5,0
Układ jezdny
Ukł. jezdny całkiem precyzyjny, a samochód zaskakująco zwrotny, że nie odczuwa się wymiarów sporego auta.
Jeżeli chodzi o komfort jazdy, to jest na b. wysokim poziomie, przewyższa wspomnianych wyżej konkurentów.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę przeszkadzają słupki A. Widoczność z tyłu też trochę ograniczona.
4,0
Ergonomia
Odejmuję 1 gwiazdkę, za panel sterujący LCD (ale to już obecnie chyba norma) oraz niezbyt duży bak paliwa (55L)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
B. duuuużo miejca w środku.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu 8 tys. km, żadnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 8 tys. km, żadnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T5 254KM 187kW
[l/100km]