Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V90 II Cross Country

Paweł, 3 lata temu
Silnik 2.0 D5 235KM 173kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V90 II Cross Country 2.0 D5 235KM 173kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Wadą dla mnie jest olbrzymie wręcz zużycie idiotycznego dodatku Ad Blue w moim przypadku na przejechane około 25 tys w roku 2020 zużycie było na poziomie około 80 litrów! jest o bardzo mocno denerwujące kiedy po przejechaniu 1000 km z prędkościami 170-220 km pojawia się komunikat o potrzebie uzupełnienia Ad Blue. Może zbiornik 11 litrów wystarczy do przejechania 1500 km z prędkościami 170-220 km/h. Sprawa druga strzelający wąż doładowania który kończy żywot często tuż po gwarancji koszt naprawy w serwisie 1500 zł. Zużycie oleju - po serwisie na 26 tys zauważyłem że wskaźnik jest w połowie skali, zadzwoniłem do serwisu z uwagą że za mało wlali po wymianie. Odpowiedź była że jest prawidłowo stan się ułoży a w ogóle wcześniej było za dużo oleju i nalali prawidłowo. Po pierwszym serwisie na 10 tys. stan był na full ( te samo ASO Volvo) i po 16 tys poziom oleju spadł o około 10 %. Po wymianie wskaźnik na połowie więc brakuje około 250 ml. Biorąc pod uwagę ilość pojazdów serwisowanych po 20 nie dolaniach mechanik ma dla siebie olej gratis. W każdym razie kupiłem olej sam i uzupełniłem o wspominane około 200 ml po przejechaniu 11 tys km wskaźnik nie doszedł do tego co serwis zalał po wymianie. Gdyby tak jeździć do kolejnej wymiany będzie brakować około 1 litra oleju w obiegu.
5,0
Całokształt
Pojazd bardzo udany, wygląd, komfort i wygoda.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik- cóż szwedzi to dziwny naród z jednej strony niby harda dusza z drugiej prawdziwa d... Chcą mieć idealny samochód ale pozbywają się wspaniałych silników V8 lub diesla 2,4 5 cylindrów. Wsadzenie silnika od kosiarki to nie porozumienie owszem daje radę ale klekot okrutny i przy takim aucie szkoda bo mocno nie pasuje.
5,0
Skrzynia biegów
skrzynia pracuje bardzo dobrze, czasem tylko w trybie dynamic w jeździe miejskiej potrafi zawyć jak potępiony.
5,0
Układ jezdny
Po 37 tys bez zastrzeżeń, czasem irytują systemy wykrywania pojazdów z naprzeciwka przy dynamicznych zakrętach. Stojące na poboczu auta wyłapuje jako zagrożenie.
5,0
Karoseria
Szkoda że lakiery w dzisiejszych autach są tak gów... i miękkie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bdb w każdym kierunku przy prawidłowym zajęciu pozycji za kierownicą.
4,0
Ergonomia
Przesadzony wyświetlacz przy jego awarii nie można za wiele już w aucie zrobić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moje auto jest garażowane praktycznie cały rok, garaż jest ogrzewany. Zdarzyło się że auto stało pod hotelem na mrozie odpaliło bez problemu a po może 3-5 minutach leciało już przyjemne ciepłe powietrze,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Komfort i wygoda z przodu i z tyłu. Jeżdżę często z jedną lub dwiema osobami żadna nie skarżyła się na nie wygodę z przodu lub tyłu pojazdu. Bagażnik ma zdecydowanie zbyt nisko ustawioną roletę mały zabieg techniczny w konstrukcji rolety mógł by dużo zmienić. Dodatkowym atutem mogła by być regulowana tylnia kanapa powiększająca sam bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Moja wersja kosztowała tylko niewiele ponad 300 tys więc brakuje mi laminowanych szyb, przy około 200 km/h już trochę szumi ale ogólnie jest OK . Jeździłem kilkoma V90 w każdej najbardziej słyszę prawy tył.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to moje kolejne nowe Volvo kupione w salonie jednak ostatnie. W 2017 roku zepsuł się serwis, nowa polityka koncernu nie poszła z zadowoleniem klienta. Zmniejszono rabaty, podniesiono ceny a sama jakość obsługi moim zdaniem zeszła w dół. Np. na fakturze mam pozycję - Mycie przedniej szyby od wewnątrz dla poprawnego działania systemów bezpieczeństwa- 270 zł netto - szyba jak była ufajdana tak została. Przed serwisem specjalnie paluchami wokół skrzynki z czujnikami podotykałem. Mycie i sprzątanie auta po łebkach. Jednym słowem serwis leci na ryj.
4,0
Stosunek jakość/cena
Volvo wskakując do strefy premium mogło by zmniejszyć ilość możliwych konfiguracji, często ten sam model w tej samej wersji wygląda jak by był z różnych epok.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
blokujące się guziki zmiany utworu- stacji w kierownicy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na dzień dzisiejszy nie było awarii oprócz wspomnianego wyżej węża, zrobiony na gwarancji więc jest OK.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D5 235KM 173kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V90 II Cross Country